خبرگزاری کار ایران

معرفی ۲۴۲ فروشگاه اینترنتی داروی قاچاق به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۱۶

مدیر کل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو از معرفی ۲۴۲ فروشگاه اینترنتی داروی قاچاق به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهریار اسلامی تبار با اعلام این خبر افزود: مکشوفات این فروشگاهها در جریان برگزاری مانور نظارتی سطح عرضه با توجه به تبلیغات غیرمجاز کالاهای سلامت، با هماهنگی پلیس فتا و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی به دست آمده است.


وی تصریح کرد: سال گذشته با رصد فروشگاه های مجازی، 242 فروشگاه اینترنتی عرضه کننده کالاهای سلامت به ویژه دارو و مکمل بررسی شد و پرونده آنها به مراجع ذی صلاح قضایی ارسال شد و نتیجه رسیدگی به این پرونده ها پیگیری می شود.

مدیرکل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در ادامه به ارائه آمار قاچاق کالاهای سلامت که در حوزه نظارتی 44 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور کشف شده پرداخت و گفت: یک میلیون و 859 هزار و 867 قلم دارو و مکمل قاچاق، 551 هزار و 198 قلم غذا، 644 هزار و 204 قلم محصولات آرایشی، 18 هزار و 522 قلم تجهیزات پزشکی و در مجموع سه میلیون و 73 هزار و 791 قلم کالای سلامت قاچاق در 9 ماهه نخست سال گذشته کشف شد.

اسلامی تبار خاطرنشان کرد: همچنین در 6 ماهه نخست سال گذشته به 441 شکایت در زمینه دارو، 283 شکایت در زمینه محصولات خوراکی و آشامیدنی، 54 شکایت در زمینه فرآورده های آرایشی و بهداشتی، پنج شکایت در زمینه تجهیزات پزشکی و 87 شکایت در زمینه مکمل ها و شیرخشک و در مجموع به 870 شکایت در زمینه کالاهای سلامت رسیدگی شد.

وی ادامه داد: سال گذشته طی عملیات پانجیا (عملیاتی که هر ساله توسط پلیس کشورهای مختلف دنیا با هدف جلوگیری از فروش اینترنتی داروهای قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد صورت می گیرد)، فعالیت دو هزار و 410 سایت غیرمجاز تبلیغات کالاهای سلامت بررسی و دستور فیلتر و تذکر به این سایت ها، صادر شد.

اسلامی تبار اضافه کرد: همچنین 312 مورد تبلیغات ماهواره ای کالاهای سلامت محور که در نیمه اول سال 1396 در شبکه های فارسی زبان صورت گرفته است، بررسی و به مراجع ذی صلاح انتظامی معرفی شدند.

مدیر کل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در رابطه با برنامه های پیشنهادی برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت در سال 97 گفت: با توجه به برنامه جامع پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور و پیوست فرهنگی آن، اولویت هایی به این منظور پیشنهاد شده است.


اسلامی تبار افزود: اطلاع رسانی و آموزش سامانه رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور، اصلاح الگوی مصرف کالاهای حوزه سلامت به ویژه مکمل ها و فرآورده های آرایشی و برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با مقررات مربوطه در قالب همایش های سراسری برای دانشگاه ها و گروه های نظارتی از جمله این اولویت ها است.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز برنامه هایی مانند آموزش و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان درباره اهمیت ایمنی و سلامت مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، دارویی و مکمل های غذایی و طراحی و راه اندازی کمپین مجازی حامیان سلامت، اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز