خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزئیات سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری/اولویت با رسانه‌ها و خبرنگاران بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۰۳۱

مسئول بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاران برای تردد در طرح ترافیک گفت: اولویت با رسانه‌ها و خبرنگاران بخش خصوصی است؛ مراکزی که به هیچ ارگان دولتی وابستگی ندارند.

خوانساری، مسئول بررسی مدارک و اسناد  متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری برای تردد در طرح ترافیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از تشکیل کارگروهی برای بررسی مدارک خبرنگارانی که درخواست استفاده از سهمیه ویژه دارند، خبر داد.

وی به جزییات و روند بررسی این مدارک اشاره کرد و گفت: تعدادی کارگروه شناور در حال بررسی مدارک افرادی هستند که درخواست استفاده از طرح ویژه خبرنگاری داشته و ثبت نام کردند.

خوانساری با بیان اینکه علت شناور بودن کارگروه‌ها بستگی به میزان ثبت نام‌ها دارد، افزود: سال گذشته بالغ بر ۷ هزار ثبت نام داشتیم و امسال تا هفته گذشته نزدیک به ۳۲۰۰ خبرنگار، روزنامه‌نگار و عکاس برای استفاده از طرح ویژه تردد ثبت نام کرده‌اند. به نسبت میزان ثبت نام، افرادی برای کار در این کارگروه ‌ها تعیین می شوند. لازم به ذکر است این افراد از جمله خود بنده به هیچ‌وجه متقاضی استفاده از طرح ویژه خبرنگاری نیستند.

این مقام مسئول در رابطه با شرایط و مدارکی که برای استفاده از سهمیه خبرنگاری نیاز است، افزود: ارایه معرفی نامه توسط خبرنگاران الزامی است و اگر کسی معرفی‌نامه نداشته باشد به او سهمیه داده نمی‌شود.

خوانساری با تاکید بر اینکه بعد از معرفی نامه باید فرد بیمه خبرنگاری  یا ۱۰ اثر منتشر شده خود را در ۶ ماه گذشته ارائه دهد، افزود: دامنه ارایه آثار بسیار باز است. آثار می‌تواند به صورت مکتوب در روزنامه‌های کثیرالنتشار و قانونی چاپ شده باشد یا به صورت صوتی، تصویری یا مجازی باشد. متقاضیان می‌توانند لینک آثار را برای ما ارسال کنند یا آنکه به صورت عکس در سایت آپلود کنند. ما همه موارد را به صورت جز به جز بررسی می کنیم چرا که سیستم دیگری وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه از صحت و سقم مطالب مطمئن خواهند شد، گفت: وقتی بر اساس اولویت‌ها به لیست نهایی رسیدیم، مجوزها را صادر می کنیم. سپس راستی آزمایی می‌شود و از مراجع ذی‌صلاح استعلام می کنیم. اگر صحت و سقم مدارک تایید نشود مجوز استفاده از طرح باطل شده و امتیاز به شخص دیگری واگذار می شود. سپس فرد خاطی جریمه می‌شود و ترددش در سطح شهر دوباره با نرخ آزاد محاسبه شده و ملزم به پرداخت آن است.

وی در واکنش به این سوال که چگونه عدالت در توزیع سهمیه خبرنگاران رعایت شده و اولویت با چه کسانی است؟ افزود: آیین نامه صراحت دارد که اولویت برای اعطای سهمیه ویژه تردد در طرح ترافیک با صاحب امتیازان و مدیران مسیول  رسانه‌ها نیست. در حقیقت بر اساس  آیین‌نامه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان خبری در اولویت هستند.

خوانساری با بیان اینکه همه چیز بر اساس آیین‌نامه مصوب شورا است و این کارگروه به صورت مجزا هیچ شاخصی را وضع نکرده است، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد برای صدور کارت خبرنگاری دارای یک شیوه نامه است که ما از آن کمک گرفته و استفاده کردیم. البته رتبه بندی روزنامه‌ها، مطبوعات، رسانه‌ها، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها منبع خوبی برای تصمیم گیری است، اما در هر صورت شاخص‌ها تعیین شده است.

وی در خصوص اولویت‌ها افزود: اولویت با نشریات و خبرنگاران بخش خصوصی است؛ مراکزی که به هیچ ارگان دولتی وابستگی ندارند.

گفتنی است؛ معرفی‌نامه خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری باید از سوی موسسه مطبوعاتی محل اشتغال ایشان (روزنامه، خبرگزاری و ...) در قالب نامه‌ای برای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم و در آن مشخصات فرد متقاضی، شماره خودرو و زمینه کاری وی درج شود.  در صورتی که متقاضیان نتواننداز یک موسسه خبری معرفی‌نامه ارائه کنند، معرفی‌نامه تشکل‌های صنفی مجاز خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان نیز قابل قبول است. معرفی‌نامه‌ها الزاما باید با امضای بالاترین مقام مسئول نهاد صادرکننده آن ارائه شود و مسئولیت محتوای آنها با موسسه مطبوعاتی یا تشکل صنفی امضاکننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز