خبرگزاری کار ایران

بطحایی تاکید کرد؛

آمادگی آموزش‌ و پرورش برای جایگزینی زبان «روسی» به عنوان زبان دوم در برخی مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۲۱۵

وزیر آموزش وپرورش در دیدار با وزیر آموزش و علوم روسیه از آمادگی این وزارتخانه برای لحاظ کردن زبان روسی به عنوان زبان دوم در برخی مدارس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در اولین روز سفر خود به مسکو در دیدار با الگا واسیلوا وزیر آموزش و علوم روسیه ضمن تشکر از دعوت رسمی به منظور حضور در نمایشگاه آموزش ۲۰۱۸_مسکو و شرکت در کنفرانس نقش ict در آموزش اظهار کرد: روابط ایران و روسیه یکی از قدیمی‌ترین روابط بین دو کشور در عرصه بین‌المللی است و در سال‌های اخیر نیز حجم این روابط در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی رو به افزایش است و انتظار می‌رود در فضای تعاملی موجود این ارتباطات در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز در سطح وسیع بین دو‌کشور جریان پیدا کند.

وی ضمن استقبال از امضاء تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین دو‌ کشور آن را در جهت تبادل ارتباطات آموزشی موثر دانسته و خواستار تبادل تجربیات و همکاری در زمینه آموزش معلمان و‌ برگزاری المپیادهای علمی بین دو کشور شد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آمادگی این وزارتخانه برای لحاظ کردن زبان روسی به عنوان زبان دوم در برخی مدارس گفت: دنبال این هستیم تا انحصار زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم مدارس بشکنیم.

الگا واسیلوا وزیر آموزش و علوم روسیه نیز ضمن استقبال از پیشنهادات بطحایی عنوان کرد: وزارت آموزش و علوم تجربه‌های زیادی در خصوص آموزش زبان روسی دارد و آمادگی خود را برای کمک به جمهوری اسلامی در این امر اعلام کرد.

وی به تاریخ روابط خوب دو کشور و همچنین اشتراک مواضع دو کشور مسائل منطقه و‌جهان تک قطبی اشاره و ابراز خرسندی کرد تا ارتباط با دانشگاه‌های ایران افزایش یابد.

به گفته واسیلوا در حال حاضر ۷۹۵ دانشجوی ایرانی در دانشگاهکهای روسیه مشغول تحصیل هستند و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۰۱ بورسیه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به دانشجویان ایرانی داده شده است. برای سال ۲۰۱۹ نیز تعداد ۹۰ بورس برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شده است.

در پایان این دیدار مقرر شد تا مرکز امور بین الملل وزارتخانه‌های آموزش و‌پرورش دو‌ کشور مقدمات اجرایی شدن توافقات فی مابین را فراهم کنند.

لازم به ذکر است که سید محمد بطحایی بنابر دعوت رسمی وزیر آموزش و علوم روسیه، به همراه هیئت اعزامی جمهوری اسلامی جهت شرکت در اجلاس بین المللی ICT در آموزش و پنجمین نمایشگاه بین المللی آموزش مسکو (MIEF) که از ۱۸ تا ۲۱ آوریل ۲۰۱۸ در مسکو برگزار خواهد شد به روسیه سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز