خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد؛

فعالیت ۱میلیون و ۷۰۰ هزار سفیر سلامت در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۱۸

در دومین روز از آغاز هفته سلامت، همایش سفیران سلامت با حضور وزیر بهداشت وبرخی از مسئولین آموزش وپرورش درمنطقه 6 تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز و دومین روز از هفته سلامت، همزمان باسراسر کشور همایش سفیران سلامت در دبیرستان دخترانه حضرت نرجس منطقه ۶ تهران و با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مرتضی نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش و عباسعلی باقری مدیرکل آموزش پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان وزراتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برگزار شد.

براساس این گزارش؛ در این همایش حمیدی ضمن خیر مقدم گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و توجه ویژه به ساحت تربیتی و زیستی دانش‌آموزان، برنامه‌های متنوعی را برای ارتقای بهداشت و سلامت پیش بینی کرده است. دولت تدبیر و امید نیز موضوع سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با اشاره به دستور  رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص منابع در حوزه سلامت  به عنوان اولین اولویت بعد از یارانه ها ، آن را نشانه اهمیت موضوع سلامت برای دولت تدبیر وامید عنوان واظهار کرد: طرح تحول سلامت دهان و دندان، طرح‌های آهن‌گیری و ویتامین دی، طرح‌هایی هستند که با کمک و همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت در گستره مدارس در حال اجرا است.

حمیدی به اضافه شدن درس انسان سالم و محیط زیست به برنامه درسی دانش‌آموزان در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: سفیران سلامت مسئولیت آموزش و انتقال آموخته‌های خود به همسالان و اعضای خانواده خود را عهده‌دارند و در حال تلاش هستیم که آموزش سفیران به‌روز شود تا بتوانیم در بهداشت فردی، بهداشت عمومی، ارتقای سلامت دانش‌آموزان، امنیت غذایی و سبک زندگی سالم را از زبان دانش‌آموزان گسترش دهیم.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی:
فعالیت ۱میلیون و ۷۰۰ هزار سفیر سلامت در کشور

در ادامه برنامه های همایش سفیران سلامت وزیر بهداشت با تاکید بر این که سلامت روح و روان، مقدمه سلامت جسم است، افزود: به دانش آموزانی که سفیر سلامت هستند افتخار می کنیم، چرا که هم مراقب سلامت جسم و روان خود و هم مراقب سلامت دیگران هستند.

وی افزود: امروزه دانش آموزان با آسیب های روحی و روانی زیادی مواجه هستند، چرا که جهان به صورت یکپارچه درآمده و فضای مجازی با انبوهی از اغواگری ها، سطح ارتباطات را گسترش داده است و امروز، به ظاهر ،تکنولوژی به کمک بشر آمده است، اما شیرینی زندگی دوران گذشته به کام نسل ما لذت‌بخش تر بود.

وزیر بهداشت شهرنشینی و گسترش آپارتمان نشینی، تغییر سبک زندگی، تغییر سبک غذایی و کاهش تحرک بدنی، را ازآسیب های جدی در کمین سلامتی دانش آموزان برشمرد و افزود: به همین دلیل باید مراقبت کرد که دانش آموزان درگیر سبک زندگی امروز که عمدتا غربی است و ملت‌های زیادی را درگیر کرده است، نشوند.

دکتر هاشمی با بیان این که در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار سفیر سلامت در کشور داریم، افزود: خوب نیست انسان واعظ باشد اما خودش عمل نکند، اگر دیگران را به راستگویی و خدمت دعوت می‌کنیم باید خودمان در انجام آن پیشقدم باشیم، امروز حرف اثر ندارد، عمل لازم است، مردم عمل می خواهند نه موعظه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز