خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا:

جسد مومیایی کشف‌شده در اطراف حرم عبدالعظیم در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۴۱۸

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش با اعلام کشف جسد مومیایی در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برخی احتمال می‌دهند که این جنازه متعلق به رضاشاه باشد که پس از انتقال به ایران در این بخش از حرم دفن شده است.

ابراهیم خلیل آبادی (رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری وتجریش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با کشف یک جسد مومیایی در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بیان داشت: شنیده‌ام که در پی حفاری‌هایی که در قسمت غربی صحن حرم صورت گرفته به یک جنازه مومیایی شده برخورد کردند و به مسئولان ذیربط اطلاع می‌دهند تا موقتا حفاری در آن قسمت متوقف شود.

وی افزود: برخی احتمال می‌دهند که این جنازه متعلق به رضاشاه باشد که پس از انتقال به ایران در این بخش از حرم دفن شده است. در آن زمان هم شایع بود که جنازه رضاشاه به صورت مومیایی به تهران حمل و در این مکان دفن شده است.به هر حال این مساله باید بررسی و کارشناسان در این خصوص نظر بدهند.

خلیل آبادی تاکید کرد که به دلیل مومیایی بودن، این جنازه متعلق به هر کسی که باشد؛ جنبه میراثی و تاریخی دارد و باید از آن محافظت شود. در هر صورت نظر نهایی باید توسط کارشناسان میراث فرهنگی اعلام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز