خبرگزاری کار ایران

معاون پیشین سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ مطرح کرد:

بلاتکلیفی تعرفه‌های درمانی، زنگ خطر سلامت

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۹۴

با گذشت یک ماه از سال جدید، تعرفه‌های درمانی سال ۹۷ اعلام نشده و زمزمه‌ها حاکی از اعلام بدون تغییر قیمت‌ها و تعرفه‌ها است.

به گزارش ایلنا، ایرج خسرونیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به رقم اعلامی تورم از سوی دولت گفت: آنچه در جامعه، زندگی مردم و قیمت ها مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد با رقم منطقی تورم متفاوت است.

وی افزود: به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت مبهم موجود احتمال احتکار، کم فروشی، ایجاد بازار سیاه و دلالی تجهیزات پزشکی درمانی و دارو وجود دارد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه حتی اگر دلار نیز قیمت ثابتی پیدا کند، بهانه در دست عده‌ای وجود دارد که اجناس و لوازم موجود در انبارهای خود را با قیمتی بالاتر به بیماران و مصرف‌کنندگان خدمات پزشکی و درمانی بفروشند، اظهار داشت: این مساله باعث می‌شود گاهی بیماران به موقع به مسیر درمانی خود نرسند.

خسرونیا با توجه به شعار امروز از هفته سلامت که تاکید ویژه‌ای بر دسترسی و توجه به سلامت فقرا و افراد بی‌بضاعت دارد، تصریح کرد: در صورت بلاتکلیفی قیمت واقعی تعرفه‌های درمان و عدم تامین منابع بیمه‌ای، بیماران فقیر و کم‌بضاعت مجبور به تحمل فشارهای مختلف از جمله تهیه دارو و لوازم مورد نیاز از بازار سیاه و... شده و دچار مشکلات جبران‌ناپذیر یا انصراف از مسیر درمان خود و خانواده می‌شوند.

رییس بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: نگهداری دارو و تجهیزات در انبارها و گمرک با هدف افزایش دادن قیمت‌ها، نگرانی و دغدغه‌ای مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سلامت جسم و روح انسان‌ها ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارد، خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن این ابعاد به منظور داشتن جامعه سالم و رو به رشد، هدفی مهم است از این رو باید تلاش کرد که بیماران و کادر درمانی نگران مسائل اقتصادی و معیشتی خود نباشند.

خسرونیا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که ۲۱ لغایت ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، ابراز داشت: اقتصاد درمان و بهداشت، همچنین چالش‌های عرصه خدمات پزشکی و ... بخشی از موضوعات مورد بحث و گفت‌وگو در این گنگره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز