خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد؛

رفع تصرف ١٥٢ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه طی چهار سال اخیر

کد خبر : ۶۱۵۹۶۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت:از سال٩٢ تا ٩٦ طی چهار سال،١٥٢ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شده است.

 به گزارش ایلنا، جلسه شورای حفاظت منابع آب استان امروز سه شنبه ( چهارم اردیبهشت ماه ) به ریاست استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاه های حوزه آب استان و اعضای شورا برگزار شد.

علیرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه ٣١٧٧٠ چاه غیر مجاز و ١٢١٥١ چاه مجاز در استان تهران وجود دارد گفت: دو میلیارد و ١٥٠ میلیون مترمکعب برداشت آب از چاه های مجاز و حدود ٢٠٠ میلیون مترمکعب برداشت آب از چاه های غیرمجاز انجام می شود.

وی افزود: ٩٨٧ میلیون مترمکعب آب از چاه های مجاز در بخش کشاورزی،٧٠٨  میلیون مترمکعب در بخش شرب شهری و حدود ٤٠٠ میلیون مترمکعب نیز در بخش صنعت و خدمات برداشت می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با بیان اینکه کسری مخازن آب ١٥٤ میلیون مترمکعب است عنوان کرد: ٨٤ میلیون مترمکعب مربوط به دشت ورامین است.

به گفته بختیاری؛ حدود ٤ میلیون مترمکعب کسری مخازن استان از ٣٠ سال گذشته تاکنون است.

وی با اشاره به میزان رفع تصرف اراضی بستر رودخانه ها در استان گفت: از سال٩٢ تا ٩٦  طی چهار سال،١٥٢ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شده است و در سال٩٦ به تنهایی ٣٥٥ حکم در این بخش صادر شده است و ٤٣ هکتار اراضی با ارزش ١٢٢٧ میلیارد تومان آزاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز