خبرگزاری کار ایران

با حضور جهانگیری انجام شد؛

تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره ملی ایثار

کد خبر : ۶۱۶۱۵۰

دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، حجت الاسلام‌ والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم گفت: مدیران و مردم باید نسبت به هم از خود گذشتگی و مهربانی داشته باشند و نباید با بغض به هم نگاه کنند.

جهانگیری دراین جشنواره با تاکید بر اینکه ایثار نیاز همیشگی ملت‌ها و کشورها است، اظهار کرد: کشور عزیز ما در مقطعی از تاریخ شاهد ایثار واز خودگذشتگی شهدا، و جانبازان آزادگان عزیز بود. این‌ها کاری از خود به نمایش گذاشتند که در تاریخ کارستان بود.

جهانگیری گفت: مطمئن باشید لطفی که خدا به ملت ایران دارد از برکت خون‌هایی که برای استقرار نظام بر زمین ریخته شده است، نظام جمهوری اسلامی و مسیری که در حال طی کردن است ماندنی خواهد بود و ما حتماً با سربلندی از همه مشکلات کشور عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران فرصت‌های بسیاری اعم از فرصت‌های مادی و معنوی در اختیار دارد. همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی نیز وی دارای شرایط بی‌نظیر در منطقه است. از طرف دیگر نسل جوان تحصیل کرده ما در دنیا جزو سرآمدان هستند.

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: رسالتی که دولت یا بنیاد شهید در این زمینه بر عهده دارند، این است که همان طور که مقام معظم رهبری مکرراً فرموده‌اند، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه زنده نگه دارد. چرا که ما امروز بیش از گذشته به این فرهنگ نیاز داریم و مدیران و همچنین مردم ما باید به یکدیگر از خودگذشتگی و مهربانی، داشته باشند و نباید با بغض به یکدیگر نگاه کنیم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: پیروزی و سربلندی کشور یا عزت جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا، رسالتی فراموش نشدنی است که بر دوش همهٔ مردم و مسئولین قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار تولید علم و فن آوری و قرار گرفتن در رتبه نخست تولید علم در منطقه است خاطر نشان کرد: تولید علم و فن آوری و همچنین اقتصاد دانش بنیان همه متکی به مغز جوانان است و هیچ سرمایه‌ای در کشور ارزشمندتر از مغز جوانان تحصیل کرده شاخص علمی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و فرهیختگان شاهد با سایر دانشجویان دارای رتبهٔ علمی یک تفاوت دارند، اظهار کرد: مسئولیت این افراد نسبت به سایر مضاعف است چرا که دانشجویان شاهد و ایثارگر بیش از همه می‌فهمند که خانواده شهدا و جانبازان و همچنین راه شهدا و ایثارگران به چه معناست. این افراد باید با مسلح کردن خود به علم و دانش و فناوری روز در مصادر اصلی کشور قرار بگیرند و کشور را به جایگاهی که باید برسانند.

جهانگیری در پایان با تاکید بر لزوم معرفی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برتر عضو خانواده‌های شهدا و ایثارگران، خاطر نشان کرد: این افراد باید به عنوان یک الگو ارزشمند به جامعه معرفی شوند و جامعه از آن‌ها درس بگیرد.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: بر اساس فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۵ که تاکید فرمودند که امور تحصیلی فرزندان ایثارگران در اولویت باشد، بنیاد شهید طرح شاهد را برنامه ریزی کرده و و رویکرد این طرح از کودکستان تا دانشگاه است و این طرح بعد از ۳۲ سال با سعی و تلاش اجرایی شده است و امیدواریم که بتوانیم در این راه به نحو احسن انجام وظیفه کرده باشیم.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به تحصیل ایثارگران در دانشگاه ها گفت: ۱۵۸ هزار فرزند ایثارگران در دانشگاه ها تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۶ هزار فرزند ایثارگران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران نیز در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل علوم دینی و۲۸۰۰ نفر از خانواده‌های معظم ایثارگران نیز عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند.

شهیدی با اشاره به اولین دوره جشنواره ملی ایثار در سال ۹۵ برگزار شده است، گفت: افزایش نشاط تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان ایثارگران و همچنین معرفی و ارج نهادن به این دانش آموزان و دانشجویان و معرفی استعدادهای برتر دانشجویی و دانش آموزی و زمینه سازی برای ورود این دانشجویان و دانش‌آموزان به رقابت های آموزشی در داخل و خارج از کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره با مشارکت و تعامل دستگاه‌های آموزشی عضو طرح شاهد از جمله وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و طی آن از مقام علمی و پژوهشی ۷۱ نفر از برگزیدگان طرح شاهد شامل دانشجویان، دانش آموزان و طلاب شاهد و ایثارگر تقدیر شد.

در انتخاب برگزیدگان این جشنواره شاخص‌هایی از قبیل فعالیت‌های آموزشی و همچنین فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی دوره تحصیل از سوی داوران مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز