خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مراکز غیرمجاز زباله‌سوزی در مناطق خلازیر و تقی‌آباد وضعیت اسفناکی دارد

کد خبر : ۶۱۷۸۳۹

مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران درباره مراکز غیرمجاز زباله سوز در منطقه ۱۷ و ۱۹ تهران گفت: مناطق خلازیر و تقی‌آباد وضعیت اسفناکی دارد و مورد تایید ما نیست، از شهرداری خواستیم تا برای این دو منطقه هرچه سریعتر برنامه جامع مدیریتی ارائه دهد.

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام صنایع آلاینده شهر تهران از جمله کارخانه سیمان گفت: همه بخش‌های صنعتی موظف هستند تا ضوابط و مقررات محیط‌زیستی را رعایت کنند، در غیر اینصورت سازمان محیط زیست تهران نیز از مکانیزم‌های قانونی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست حق‌الناس است، خاطرنشان کرد: همه باید در حفظ آن کوشا باشند و کسانی که آلایندگی به محیط تزریق می‌کنند موظف هستند تا ضوابط و مقررات محیط زیست را رعایت کنند در غیر این صورت ما آن‌ها را به مردم معرفی می‌کنیم.

کلانتری افزود: همچنین از مکانیزم قانونی برای برخورد با متخلفان محیط‌زیست استفاده خواهیم کرد و اگر واحدی برای سلامت مردم خطرات فوتی و فوری دارد، بی‌شک آن را پلمپ خواهیم کرد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست تهران درباره اقدامات کارخانه سیمان برای کاهش آلایندگی تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه سیمان اقدامات خوبی را شروع کرده و در حال اجرای برنامه‌های آن هستیم و امیدوارم هر چه سریعتر نتیجه نهایی را به ما منعکس کنند اگر از نظر سازمان حفاظت محیط زیست رعایت استانداردها باشد ما هم کمک می‌کنیم که این واحدها سرپا بماند در غیراینصورت از مکانیزم‌های دیگری غیر از پلمپ استفاده می‌کنیم. در حال حاضر هم پلمپ کارخانه سیمان در دستور کار قرار ندارد.

کلانتری درباره پسماندها در شهر تهران نیز یادآورشد: براساس تفاهمی که با شهرداری تهران در خصوص پسماندها داریم قرار است معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در آینده نزدیک در دو منطقه ۲ و ۲۲ به صورت پایلوت برنامه تفکیک پسماند از مبداء را اجرا کند.طرح جامع مدیریت پسماند نیز در حال تدوین است و سازمان محیط زیست بر این موضوع و بر عملکرد شهرداری تهران نظارت می‌کند.

وی با اشاره به همکاری مردم در مدیریت پسماند گفت: مردم باید در کاهش تولید پسماند و همچنین در تفکیک مدیریت پسماند مشارکت کنند تا این پسماندها در اختیار شهرداری قرار گیرد. شهرداری نیز موظف است تا زمینه‌های تفکیک از مبداء را فراهم کند. باید تلاش کنیم تا هم پسماند را کم و مدیریت کنیم و هم پسماند را یک کالای اقتصادی بدانیم نه یک معضلی که در گوشه‌ای آن را تلمبار کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران درباره مراکز غیرمجاز زباله سوز در منطقه ۱۷ و ۱۹ تهران گفت: مناطق خلازیر و تقی‌آباد نیز وضعیت اسفناکی دارد و مورد تایید ما نیست و ما از شهرداری خواستیم تا برای این دو منطقه هرچه سریعتر برنامه جامع مدیریتی ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز