خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

اجازه دهید مجلس و قوه قضاییه جلوی موسسات غیرقانونی را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۱۰۳

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موسسات غیرقانونی نمی گذارند سند تحول اجرا شود و دولت جرات اعلام اسامی آنها را ندارند اجازه دهند مجلس از طریق قوه قضائیه جلوی اینها را بگیرد.

به گزارش ایلنا، میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش های آموزشگاه‌های آزاد علمی و کنکور» با اشاره به قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی که در دولت دهم نهایی شد و در اختیار دولت قرار گرفت گفت: از سوی دیگر طبق اصل ۴۴ کمک بخش خصوصی به دولت مجاز شمرده شده است.

وی افزود: بنابراین بخش خصوصی در قالب مراکز آموزشی اعم از آموزشگاههای علمی و زبان و تقویتی و کنکور، مراکز مشاوره، کانون ها. اردوگاهها و... می توانند فعالیت کنند و دارای جایگاه قانونی هستند و لازم است که در کشور باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مطالبات و نیاز خانواده ها یکسان نیست گفت: در ساعت رسمی آموزش، درس رسمی ارایه می شود اما شاید خانواده ها تمایل داشته باشند فرزندشان خارج از ساعت رسمی آموزش های دیگری دریافت کند.

میرزاده افزود: البته اهداف تعریف شده برای این آموزشگاهها خارج از نمود بیرونی عملکرد آنهاست. اهداف از تاسیس آموزشگاه ها این بود که کسانی که صاحب اندیشه و فکر نو هستند و میخواهند ایده هایشان را عملیاتی کنند این مراکز را دایر کنند و از آن سو کسانی که می‌خواهند فرزندشان از این امکانات استفاده کند، وارد این مراکز شوند. اما متاسفانه به سمت روش های سهل الوصول رفته اند و هدف این است که اگر فلان کلاس بروی فلان دانشگاه قبول میشوی. بعضا برای آموزش مهارتهای زندگی، شکوفایی خلاقیت و ابتکار در آموزشگاه ها فضای کمتری وجود دارد و باید این زمینه فراهم می شد.

وی در واکنش به اینکه کمتر از ۲۰ موسسه کنکوری هستند که ایجاد التهاب در جامعه کرده و حتی در مواردی به آموزش و پرورش جهت می دهند گفت: اگر واقعا ۱۵ مورد هستند در شان نظام نیست با چنین وضعی روبرو شود. اگر این موسسات قانون را زیر پا می گذارند و نمی گذارند سند تحول اجرا شود و دولت جرات اعلام اسامی آنها را ندارند اجازه دهند مجلس از طریق قوه قضائیه جلوی اینها را بگیرد. لطفا اسامی را مکتوب اعلام کنید تا اگر دولت نمی تواند ما با کمک قوه قضائیه اقدام کنیم. سازمان مدارس غیردولتی دارای شورای نظارت بوده و اگر موسسه ای متخلف است سریعا باید مجوزش را لغو کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره سرانجام حذف کنکور نیز گفت: دولت تا پایان سال ۹۷ باید زمینه حذف کنکور را فراهم کند که وزارت علوم می‌گوید زمینه در آموزش و پرورش فراهم نیست. هرچه به مجلس مربوط است به ما مکتوب ارائه کنند تا در عرض چندهفته سریعا بررسی کنیم. هرچند جلوی پای دولت مانع قانونی برای روشن کردن تکلیف کنکور و تکلیف آموزشگاهها وجود ندارد.

وی با اشاره به رقابت مراکز آموزشی وابسته به دولت با آموزشگاههای زیرنظر آموزش و پرورش گفت: شهرداری مجوز مرکز فرهنگی، وزارت ارشاد مجوز مراکز هنری و جهاد دانشگاهی مجوز مراکز پژوهشی و سازمان فنی و حرفه ای مجوز مراکز فنی و مهارتی را صادر می کند، اما چون درآمدزایی مطرح است در کنار فعالیت اصلی خود وارد فعالیت های درآمدزای آموزشی می شوند که در حوزه آموزشگاه های آموزش و پرورش است. در این میان نظارت آموزش و پرورش و نهادهایی که مجوز می دهند ضعیف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز