خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

تفکر و روحیه شهادت طلبی و ایثار جزو جدایی ناپذیر دانشجویان و جوانان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۵۱

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دومین کنگره ملی شهدای دانشجو که عصر امروز دوشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، تفکر و روحیه شهادت طلبی و ایثار را جزو جدایی ناپذیر دانشجویان و جوانان دانست و گفت: در طول تاریخ مثال های زیادی وجود داشته است که جوانان با رشادت ها و فداکاری های خود مایه افتخار برای این مرز و بوم شدند.

به گزارش ایلنا، غلامی با بیان اینکه تفکر و روحیه شهادت طلبی و ایثار در سالهای اخیر و به ویژه در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی وجود داشته است، اظهار داشت: جوانان ما همواره در سنگر علم و دانش کوشا بوده و موجب افتخار برای این مرز و بوم بوده اند.

وی، تجلیل از مقام شامخ شهیدان را بخشی از قدردانی از جوانان دانست و اظهار داشت: باید بستر و شرایط لازم را برای تجلیل و تقدیر از زحمات خانواده آنان فراهم کرد و ذکر و نام شهیدان را که نماد و الگوی ایثار برای جوانان است زنده نگه داشت.

دکتر غلامی سخن گفتن درباره شهدا را سخت و سنگین عنوان کرد و افزود: شهدا مصداق آیه «عند ربهم یرزقون» هستند و آنان هستند که نزد پروردگار خود به ارتزاق می پردازند و گرچه ذهن ما خاکیان از درک آن عاجز است اما این ارتباط یک ارتباط عاشقانه بین شهیدان با خداست که شهیدان عزیز به خاطر آن و برای حفظ دین و ناموس و میهن خود جان خود را فدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به روحیه ایثارو فداکاری از صدر اسلام تاکنون، عمل و کار شهیدان را عشق مبتنی بر دین و آموزه های دینی و سیرۀ معصومین (ع) عنوان کرد و گفت: شهیدان دانشجو و مدافعان حرم کسانی هستند که از تمام شور و شعف عالم جوانی دل کندند و با احساس مسئولیتی که داشتند، رهسپار جبهه های نبرد شدند و توانستند برای خانواده و هم وطنان خود آرامش را ایجاد کنند.

غلامی در ادامه گفت: ما نیازمند آن هستیم تا در برگزاری این چنین همایش ها و یادواره هایی یاد و خاطره آنان را زنده نگهداریم و همواره راه آنان را ادامه دهیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود حفظ وحدت ملی و تمسک به آموخته های اسلام و سیرۀ معصومین (ع) و پیروی از آرمان های امام و رهنمود های مقام معظم رهبری را از الزامات اکنون جامعه عنوان کرد و افزود: جوانان انقلابی به خوبی شرایط اکنون جامعه را درک میکنند و و اگر دعای شهیدان و خانواده آنان دنباله روی آنان باشد قطعاً می توانیم این شرایط سخت را پشت سر گذاریم و همان طور که خداوند وعده داده است همواره پیروزی با جبهه حق خواهد بود.

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این کنگره، شهیدان دانشجو را مایه افتخار دانشگاه و دانشگاهیان قلمداد کرد و گفت: این شهیدان از پشت میزهای خود به پشت خاکریز ها رفتند تا به جهان نشان دهند که دانشجویان که از اصیل ترین جزو دانشگاه ها محسوب می شوند تا پای جان بر سر آرمان ها و اهداف خود هستند و همواره موجب افتخار برای کشور خود خواهند بود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه در این دانشگاه بیش از ۳۵ درصد از کارکنان و بیش از ۱۳۰ عضو هیئت علمی و ۲۱۰۰ دانشجو از ایثارگان و خانواده آنان هستند، برگزاری این کنگره در دانشگاه فردوسی مشهد را مایه افتخار این دانشگاه دانست و افزود: برگزاری این کنگره تا سال ها رایحۀ دل انگیز شهدا را در دانشگاه ها طنین انداز خواهد کرد و لازم است تا با شهیدان تجدید عهد نماییم و فضا و شرایط لازم را در دانشگاه ها ایجاد کنیم و شاهد آن باشیم که روز به روز دانشجویان و جوانان این کشور مایه افتخار و سربلندی میهن خواهند بود و فضای معطر و دلنشینی را در دانشگاه ایجاد خواهند کرد.

در ادامه این مراسم از خانواده های شهدای دانشجوی مدافع حرم تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کتب کنگره ملی شهدای دانشجو رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز