خبرگزاری کار ایران

مدیران کل آموزش و پرورش تاکید کردند؛

لزوم حذف ساختارهای حجیم در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۱۸

در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور بر لزوم حذف ساختارهای حجیم در این وزارتخانه تأکید کردند و نسبت به تغییرات مکرر در برخی سمت‌های مدیریتی آموزش و پرورش انتقاد داشتند.

به گزارش ایلنا، گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین و مدیران‌ کل آموزش و پرورش‌ سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و مسائل جاری و هم چنین سیاست‌ها و اهداف کلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گردهمایی، اغلب مدیران کل به سخنرانی پرداخته و مسائل بسیاری را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتقاد از تغییرات مکرر در برخی سمت های مدیریتی موضوعی بود که برخی مدیران به آن اشاره کرده و بر ضرورت عدم دخالت سیاست در آموزش و پرورش تأکید کردند.

مدیران بر به‌کارگیری پیشکسوتان فرهنگی در امر مشاوره توسط مدیران‌کل، تشکیل کارگروه‌های ساماندهی نیروی انسانی و رفع مشکلات نیروهای خدماتی نیز تأکید کردند.

برخی از مدیران کل آموزش و پرورش بر همکاری بیشتر نهادهای ذی ربط برای اجرای سند تحول بنیادین تأکید و ابراز کردند، بخش‌هایی از سند تحول بنیادین چنان که باید، قابل فهم نیست و پیشنهاد می‌شود کمی شفاف و روان‌تر پیاده سازی شود و معلمان اجرای سند را در کلاس‌های درس پیگیری کنند.

 تعدادی از مدیران با اشاره به سخنان و سیاست های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر عدم تمرکزگرایی و تفویض اختیار به مدارس بر عملی کردن این سیاست تأکید کرده و خواهان رفع موانع قانونی در تحقق تفویض اختیار شدند.

در بخش دیگری از سخنان مدیران کل، از دخالت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها انتقاد و اظهار کردند، هرچند تعامل و همدلی با نمایندگان مردم امری ضروری است، اما این موضوع نباید موجب دخالت بیش از حد آنها در انتصابات شده و باعث به کارگیری مدیران غیر هم‌سو با دولت شود.

برخی از مدیران به سونامی بازنشستگی در سال‌های آتی اشاره و پیشنهاد کردند، تجمیع مدارس کوچک و استفاده بیشتر از ظرفیت مدارس غیردولتی می‌تواند در این خصوص کارگشا باشد.

در پایان، مدیران استان‌ها بر بررسی پوشش تحصیلی اتباع خارجی، آموزش و پرورش مدیران برای تحقق مدرسه محوری، گفتمان سازی در راستای احیای شأن و منزلت معلم در جامعه، توانمندسازی نیروی انسانی، حذف ساختارهای حجیم و آموزش نیروی انسانی با موضوع مدرسه محوری و بهره‌گیری از شخصیت‌های ملی در گردهمایی‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این گردهمایی بررسی و مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز