خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۲۱ هزار سیل‌زده/اسکان اضطراری ۱۰۰۰ نفر از حادثه‌دیدگان

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۷۳۲

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان در ۲۲ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۹ روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از روز ١٨ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۷ اردبیهشت ماه گفت: هموطنان در ۲۲ استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به هموطنان ساکن در ۲۲۳ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند، گفت: در مجموع به ۲۱ هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان امدادرسانی شد. ۱۰۳۶ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند، ۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۶۵ تن به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۳۸۸ تیم عملیاتی متشکل از۱۵۷۶ امدادگر و نجاتگر نسبت به ارائه خدمات به هموطنان اقدام کردند، اظهارکرد: تخلیه آب از ۷۲۷ واحد مسکونی و رهاسازی ۷۳ دستگاه خودرو از سیلاب انجام شد و ۲۶۴دستگاه چادر،۶۷۴۰تخته پتو، ۵۰۰ تخته موکت، ۹۱۸۰ کیلوگرم نایلون،۲۷۵ شعله والور، ۲۹۰ ست شست‌وشو، ۱۱ هزار و ۸۰۰ قوطی انواع کنسروجات، ۱۲ هزار و ۷۰۰ هزار قرص نان، ۷۰۰ بطری آب معدنی، ۹۰۰ کیلوگرم خرما، ۲۹۳۰ کیلوگرم برنج، ۸۰۰ کیلوگرم روغن، یک هزار و یک هزار و ۹۴۰ کیلوگرم قند و شکر، ۱۷۶۰ کیلوگرم حبوبات، ۲۹۰۰  بسته بیسکوییت و ۱۵۰ کیلوگرم کشمش میان متاثران توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز