خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار تهران:

۵۷ درصد معتادین متجاهر شهر تهران مربوط به استان تهران هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۴۵

معاون فرماندار تهران به آمار بهزیستی از معتادان شهرستان تهران اشاره و تاکید کرد: ۵۷ درصد از معتادین متجاهر، ساکن شهر و استان تهران و ۴۳ درصد مربوط به سایر استان‌ها است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین آرام در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تهران گفت: تعداد جمع‌‌‌آوری معتادان متجاهر در تهران بسیار بالا است و این درحالی است که برای نگهداری به فضای بیشتری نیاز است؛ از این‌‌‌رو برای رفع این آسیب اجتماعی باید به صورت جدی‌‌تری وارد عمل شویم و با استفاده از تمام امکانات برای پذیرش این افراد در خانواده و توانمندسازی آنها تلاش کنیم تا بتوانیم اثرات این آسیب را کاهش دهیم.

وی بحث پیشگیری، آگاه‌‌‌سازی و آموزش از طریق رسانه‌‌‌ها، صداوسیما، آموزش و پرورش و تبلیغات محیطی را مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: برای مقابله و کاهش این آسیب باید سطح فرهنگ و آگاهی مردم جامعه به ویژه جوانان را ارتقا دهیم تا با کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر بتوانیم عرضه آن را نیز پایین بیاوریم.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران به نقش سازنده آموزش و پرورش و خانواده در برخورد با این معضل اجتماعی تاکید و تصریح کرد: آموزش مهارت‌‌های زندگی و فردی برای اعضای خانواده نقشی بنیادین در کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی و به تبع سوءمصرف مواد مخدر دارد.

در این جلسه پلیس مواد مخدر و بهزیستی تهران درخصوص ساماندهی معتادین متجاهر میدان شوش، هرندی و مولوی برنامه‌ها، پیشنهادات و راهکارهایی را عنوان کردند.

همچنین تمام دستگاه‌‌‌‌های حاضر در جلسه درخصوص موضوعات مرتبط با موادمخدر و طرح‌‌‌های انجام شده در سال گذشته گزارشاتی را ارائه کردند.

آرام نیز در این جلسه عملکرد دستگاه‌‌‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام شده ولی تا رسیدن به اهداف و نتیجه مطلوب هنوز فاصله زیادی است و خواستار تلاش جدی و مضاعف مسئولان و مردم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز