خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

آخرین وضعیت بقایی و مرتضوی به روایت رئیس سازمان زندان‌ها/ ١٨ هزار نفر به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۶۶

رییس سازمان زندان‌ها آخرین وضعیت بقایی و مرتضوی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ١٨ هزار نفر به دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌ها حضور دارند، گفت: حدود دو هزار نفر به دلیل بدهی ضرب و جرح یا قتل غیرعمد در زندان‌ها هستند.

وی ادامه داد: سه هزار نفر هم به دلیل بدهی‌های ناشی از چک، نفقه و محکومیت‌های مالی در زندان‌ها هستند. از مجموعه این سه هزار نفر دو درصد متهم و بقیه محکوم هستند.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به زنان زندانی گفت: از این تعداد ٣٦٠ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و نود و هشت درصد بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند.

جهانگیر با بیان اینکه این افراد می‌توانند با پرداخت‌های مالی از زندان آزاد شوند، تصریح کرد: کمک از طریق مردم راهی بود که از سی سال پیش آغاز شد ستاد دیه در همین راستا تشکیل شد و قدم‌های خوبی را هم برداشته است.

وی افزود: امروز درد زندانی درد همه جامعه است و تلاش می‌کنیم اقدام فوق العاده‌ای در این زمینه انجام دهیم. برای کسانی که در زندان‌ها حضور دارند برنامه‌های کارآموزی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی در نظر گرفته‌ایم.

جهانگیر تاکید کرد که زندانیان برای حضور مجدد در جامعه آماده می‌شوند و در مدت حضور آنها در زندان با ارائه تسهیلات به خانواده‌های آنها کمک کردیم.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه از بقایی عکس‌هایی در زندان منتشر شده است، گفت: عکسی دیده نشده و اگر احتیاج به مراحل درمانی باشد. اعزام خواهند شد، اما در حال حاضر زندان هستند.

جهانگیر درباره حضور مرتضوی در زندان گفت: مرتضوی هم در زندان است و مشکلی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز