خبرگزاری کار ایران

دیدار کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا با کلانتری

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۴۳

کمیسیونر تغییرات اقلیم و انرژی اتحادیه اروپا با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص مسائل و همکاری های دو جانبه محیط زیستی گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در این دیدار با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: آمریکا به هیچ یک از تعهدات بین المللی خود پایبند نبوده است.

وی ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و کشورهای اروپائی، ابراز امیدواری کرد در این مقطع حساس، اتحادیه اروپا بتواند استقلال خود را در برابر آمریکا حفظ کند.

کلانتری درباره شرایط کنونی توافق نامه پاریس (تغییرات آب و هوا) در ایران نیز اظهار کرد: مراحل قانونی تصویب پیوستن ایران به این توافق نامه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: توافق نامه پاریس پس از تصویب اولیه دولت و مجلس، در شورای نگهبان با اشکالاتی مواجه شد که هم اکنون در حال اصلاح این اشکالات برای تصویب نهایی است.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر آنکه رئیس جمهوری ایران دولت دوازدهم را دولت محیط زیستی اعلام کرده است، تصریح کرد: به رغم شرایط بسیار پیچیده و دشوار زیست محیطی کشور  از جمله کاهش معنادار بارندگی، افزایش دما، خشک شدن تعداد قابل ملاحظه ای از تالاب ها و نیز اعمال شرایط ناعادلانه تحریم ها، همچنان دولت، سهم قابل ملاحظه ای از اعتبارات خود برای حفظ و ارتقاء شرایط محیط زیست کشور هزینه می نماید.

کلانتری ادامه داد: به طور نمونه موفق شدیم تا روند خشک شدن دریاچه ارومیه را کنترل و حتی وضعیت آن را تثبیت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به چهار اولویت ابلاغی رئیس دولت دوازدهم در شروع فعالیت خود داشت و افزود: مقابله با طوفان های گرد و غبار، احیای تالاب ها، اصلاح و بهبود هوای کلان شهرها و مدیریت پسماند، چهار اولویت ابلاغی است که اتحادیه اروپا نیز می تواند از طریق انتقال تجارب و دانش و فناوری های نوین و تأمین منابع مالی با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

وی، توسعه بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر و پاک، جلوگیری و کنترل آلودگی های سواحل در خلیج فارس، بهینه سازی مصرف انرژی، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و تولیدات خودرو مدیریت صحیح پسماند را از دیگر زمینه های مشترک برای همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا دانست.

کلانتری ابراز امیدواری کرد: تشکیل کمیته سه جانبه سازمان حفاظت محیط زیست، کمیسیونرهای تغییرات اقلیم و انرژی و محیط زیست اتحادیه اروپا، گام های اجرایی مهمی برای رفع چالش های زیست محیطی ایران برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز