خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

تاکید آیت‌الله هاشمی بر حفظ امانت رای مردم/لزوم همگرایی جریانات سیاسی باتوجه به افراط‌گرایی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۱۱

رئیس شورای شهر گفت: در دوم خرداد؛ اگرچه آیت‌الله هاشمی در مقام یک شهروند رای خود را به حجت‌الاسلام ناطق نوری دادند اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از انتخابات و دستورات اکید مبنی بر حفظ امانت رای مردم در صندوق‌ها، نقش تاثیرگذاری در جلوگیری در ناامیدی و قهر مردم با صندوق‌های رای و رقم خوردن حماسه دوم خرداد ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش) در ابتدای جلسه شصت و پنجم  شورای شهر تهران، ری و تجریش؛ پیش از آغاز دستور گفت: باتوجه به برخورد جدید و افراط‌گرایانه آمریکا با مواضع معقول وصلح‌گرایانه ایران خصوصا در موضوع برجام که قطعا موج سرافکندگی سلطه‌گری در افکار عمومی جهان و سربلندی ایستادگی خواهد شد، برای تقویت قدرت ملی همه جناح‌ها و جریانات سیاسی داخل کشور باید به‌جای کشمکش‌ها و تفرقه به همگرایی وحدت‌بخش روی بیاورند.

وی ادامه داد: در آستانه سالروز دو حماسه بزرگ قرار داریم، دو حماسه‌ای که توسط مردم آگاه، انقلابی و مومن ایران اسلامی آفریده شدند. سوم و دوم خرداد برای جامعه ایران یادآور لحظات شیرین و پرافتخاری از حماسه حضور است. حضور جوانان جان برکف و از خودگذشته در سوم خرداد 1360 در مسجد جامع خرمشهر و جشن آزادسازی این نقطه پرافتخار از میهن‌مان از اشغال ارتش بعثی عراق و حضور کم‌نظیر و ماندگار آحاد مردم در پای صندوق‌های رای و رقم زدن نصاب جدیدی از مشارکت مردمی و تثبیت مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی در دوم خرداد 1376.

هاشمی با بیان اینکه بین این دو پدیده جدایی وجود ندارد، افزود: همان نسلی که سوم خرداد 1360 را آفریدند به همراه فرزندانشان، دوم خرداد 1376 را خلق کردند. اگر در یکی؛ اشغال خرمشهر؛ خطر مشهور ارتش و قوای نظامی صدام، ایران را تهدید می‌کرد، در دیگری؛ خطر نامشهود اما خطرناک‌تر نامیدی از صندوق‌های رای و شکاف بین مردم و نظام، جامعه ایران را به چالش کشیده بود و به همین خاطر مقام معظم رهبری در پیام خود، حضور بی‌سابقه مردم را حماسه و تضمین‌کننده مردمسالاری و اقتدار نظام نامیدند.

رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه مساله مهم در این حماسه برنده شدن یا بازنده شدن یکی از کاندیداها نبود، ادامه داد: هر دو کاندیدای اصلی حجج اسلام سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق نوری از چهره‌های ارزشمند و باسابقه انقلاب بودند. موضوع مهم در این انتخابات اثبات قدرت رای و تثبیت مردمسالاری در جمهوری اسلامی با وجود ادعای دشمنان انقلاب بود همانگونه که در متن پیام مقام معظم رهبری این موضوع تصریح شده است.

وی افزود: امروز نیز برای حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده موظفیم که پیوند میان رای مردم و اقتدار نظام را تقویت کنیم، پیوند میان آزادی و استقلال، اسلامیت و جمهوریت، مردمسالاری و دفاع از ارزش‌ها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که به اسم آزادی یا اسلام در جامعه بین این دو شکاف بوجود آید.

هاشمی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مصادیق بارز نگاهی وحدت‌گرا و فراتر از سلایق و دیدگاه‌های شخصی خود در مدیریت کشور بود. عملکرد ایشان در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1376 نشان از این مشی داشت، اگرچه ایشان در مقام یک شهروند رای خود را به حجت‌الاسلام ناطق نوری دادند اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از انتخابات و دستورات اکید مبنی بر حفظ امانت رای مردم در صندوق‌ها که بنده به عنوان مسئول بازرسی ویژه رییس‌جمهور پیگیر و مجری آن بودم، نقش تاثیرگذاری در جلوگیری در ناامیدی و قهر مردم با صندوق‌های رای و رقم خوردن حماسه دوم خرداد ایفا کردند.

وی ادامه داد:  باید توجه داشت که سلیقه شخصی ما در گرایشات سیاسی و فکری نباید بر این وظیفه غلبه پیدا کند و به اسم رقابت به تخریب و تقابل دست زده و شکاف‌های موجود در جامعه را به‌جای ترمیم، تعمیق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز