خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران:

خبر برکناری من، سوءاستفاده برخی بود/کارت شناور طرح ترافیک وجود ندارد/صدور ۲۰۰۰ کارت اعتباری مترو برای خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۸۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از افطار وقتی به خانه رفتم؛ دیدم که برخی خبرگزاری‌ها به صورت قاطعانه خبر زدند که من برکنار شده و حتی جایگزین‌های مرا نیز معرفی کردند. باید درباره رفتن من از شهرداری از این خبرگزاری‌هایی بپرسید که اخبار مجعول را منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) صبح امروز (اول خرداد ماه) در حاشیه شصت و پنجمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالاتشان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با جابجایی و برکناری او از سمت خود گفت: من هم این خبر را پس از پایان کار در خانه شنیدم. پس از افطار وقتی به خانه رفتم؛ دیدم که برخی خبرگزاری‌ها به صورت قاطعانه خبر زدند که من برکنار شده و حتی جایگزین‌های مرا نیز معرفی کردند. باید درباره رفتن من از شهرداری از این خبرگزاری‌هایی بپرسید که اخبار مجعول را منتشر می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین در رابطه با گزارش‌های جدیدی که از وجود تخلف و رانت در صدور طرح‌های ترافیک ارایه شده، گفت: تخلفی که در رابطه با کارت شناور مطرح شد بیشتر جنبه کلاهبردای داشته است چراکه دیگر چیزی به اسم کارت شناور وجود ندارد و جای آن را کارت سیار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها از این مجوز سیار برخوردارند و صاحبان مجوز سیار باید وجه و هزینه ورود به طرح ترافیک را پرداخت کنند اما برخی از کلاهبرداران از بی‌اطلاعی مردم در رابطه با طرح ترافیک سوءاستفاده کرده و از طریق این سایت‌ها از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

معاون شهردار در رابطه با تخلف برخی اتحادیه‌ها ازجمله اتحادیه آژانس‌ها در فروش سهمیه طرح ترافیک گفت: آژانس‌ها دارای سهمیه 50 درصد تخفیف برای قیمت طرح ترافیک هستند. با این حال متاسفانه معدودی از افراد وجود دارند که سعی کردند از این سهمیه سوءاستفاده کنند. ما این مساله را پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های امنیتی به دنبال آن هستند.

وی در رابطه با سرنوشت خط 7 مترو نیز گفت: قرار بود خط 7 را اوایل خردادماه افتتاح کنیم اما به علت مشکلات مالی نتوانستیم به این وعده خود عمل کنیم اما تا پایان خرداد ماه 6 کیلومتر از خط 7 مترو را با سیگنالینگ و امکانات کامل افتتاح می‌کنیم.

معاون شهردار همچنین در رابطه با صدور کارت اعتباری بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران گفت: دستور این مساله را من روز گذشته امضا کردم و دو هزار کارت با ارزش 350 هزار تومان به خبرنگاران تعلق خواهد گرفت. این کارت‌های تردد در درجه اول به افرادی داده می‌شود که برای استفاده از سهمیه طرح ترافیک ثبت نام کرده بودند اما طرح به آنها نرسید. در درجه بعد به بقیه خبرنگارانی که درخواست دهند، کارت تردد تعلق می‌گیرد.

پورسیدآقایی در ادامه به بررسی لایحه نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی در صحن امروز اشاره کرد و گفت: با اعمال تغییراتی؛ مشکل نرخ کرایه اتوبوس حل و در مورد نرخ کرایه تاکسی هم پیشنهاد دادیم که این لایحه به کمیسیون برگردد تا نظرات جدید خود را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: البته ما تغییرات فرمانداری در مورد نرخ تاکسی را پذیرفته‌ایم چراکه اگر قبول نکنیم لایحه به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود و  این مساله زمان‌بر است. اکنون دو ماه از سال جدید می‌گذرد و رانندگان تاکسی هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست. به همین دلیل ما پیشنهاد فرمانداری را در مورد نرخ تاکسی پذیرفته‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک در ادامه به نحوه سوءاستفاده از کارت‌های شناور در دوره‌های قبلی اشاره کرد و گفت: در گذشته افرادی که دارای کارت شناور روزانه بودند، می‌توانستند سه خودرو را ثبت کرده و به صورت کاملا رایگان تردد کنند اما در مجوزهای سیار که جایگزین کارت شناور شده است؛ باید هزینه پرداخت کرده و دیگر فروش آنها در فضای مجازی به‌صرفه نیست.

وی در رابطه با اعتراض برخی خبرنگاران به محدود بودن سهمیه طرح ترافیک افزود: محدودیت این سهیمه برای همه اقشار وجود دارد. برای مثال اساتید دانشگاه تهران که قلب علمی کشور است؛ طرح ترافیک نگرفته و از هر 10 نفر فقط یک استاد سهمیه گرفته است. این مساله در مورد جانبازان بالای 25 درصد هم وجود دارد و وقتی برایشان تشریح کردیم که به علت بحث آلودگی نمی‌توانیم به همه سهمیه دهیم، اظهارات ما را پذیرفتند.

وی ادامه داد: ما پیشنهادات خوبی برای طرح ترافیک خبرنگاران داشتیم مثل سرویس رایگان. همچنین به رسانه‌ها پیشنهاد دادیم که نحوه تخصیص سهمیه‌ها و افراد از سوی وزارت ارشاد باشد که آن را قبول نکردند یا اینکه خبرنگاران از سرویس کارپینو برای ایاب و ذهابشان استفاده کنند که آن هم مورد موافقت قرار نگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز