خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش سازمان حفاظت محیط زیست به مشکلات باغ پرندگان تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۰۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه دستورالعمل کاملا مشخصی به باغ پرندگان تهران ارائه شده است، گفت: برطرف کردن مشکلات و نواقص این باغ برعهده شهرداری است و باید آنها را برطرف کنند.

ایلنا: چندی پیش علیرضا حسینی شهردار منطقه ۱۰ از نواقص متعددی در پروژه باغ پرندگان و عدم دستورالعمل مشخص در خصوص این باغ خبر داده و گفته بود یکی از اشکالات باغ پرندگان عدم مدیریت واحد است. محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت باغ پرندگان تهران گفت: این مرکز ملزم به یک سری الزامات و دستورالعمل‌ها از جمله گونه‌های پرندگان موجود در آن باغ است. مسئولان باغ باید هر گونه ورود و خروج، مرگ و میر، زاد و ولد و ... را به سازمان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان باغ پرندگان موظف هستند؛ هر سه ماه به اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوداظهاری ارسال کنند، خاطرنشان کرد: در این خود اظهاری باید وضعیت تغذیه و تعداد گونه‌‌ها را اعلام کنند. همچنین باید یک دامپزشک به صورت دائم در آنجا مستقر باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا فاز دو این طرح، بدون پرنده به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در این باره چیزی نمی‌دانم، اما این مجموعه در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری از جمله مسائل بهداشتی، دامپزشکی، شبهات و تخلفاتی در تامین گونه‌ها و ورود و خروج گونه‌ها وجود داشت. این موضوعات توسط ما پیگیری و دنبال و منجر به این شد که پیمانکار تغییر کرد و تیم مدیریتی جدیدی مدیریت کار را برعهده گرفت.

بازگیر با بیان اینکه یک مرکز باید به طور پیوسته‌ گونه‌هایش را به ما اعلام کند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعدادی موارد مشکوک و شبهه وجود داشت که پس از بررسی ضبط شد و پیگیری‌های قضایی نیز دراین خصوص انجام شد. البته مسائلی نیز بین پیمانکار، مدیریت باغ و شهرداری وجود داشت که پرونده قضایی آن همچنان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعات گونه‌هایی که در حال حاضر در باغ پرندگان وجود دارد در اختیار ماست و ما به طور مستمر آنها را پیگیری می‌کنیم اگر تعداد این گونه‌ها کم یا زیاد شود باید طی فرآیند مشخصی به ما اعلام شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده دستورالعمل مشخصی برای باغ پرندگان وجود ندارد توضیح داد: دستورالعمل‌های کاملا مشخصی برای انجام فعالیت‌هایشان دارند. در این دستورالعمل‌ها به طور مشخص اعلام شده است که جنس، حجم و تعداد آشیانه‌ها به چه صورتی باشد حتی نسبت جنسی در این دستورالعمل‌ها آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درخصوص نصب صاعقه‌گیر روی فنس قفس پرندگان گفت: اگر مواردی باشد که به گونه‌ها آسیب برساند حتما پیگیری می‌کنیم. البته در ساخت این قفس‌ها از مصالح مناسبی استفاده شده است. البته حتما نقص‌های ایمنی دارد که شهردار منطقه آنها را مطرح کرده و خود ایشان نیز مسئول برطرف کردن این نواقص هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز