خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

پیش‌خرید اسم ایستگاه مترو/چالش‌ها بر سر تغییر نام ایستگاه البرز به اتمسفر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۰۹

شرکت بزرگی در حد ایران خودرو با عنوان اتمسفر در محدوده این ایستگاه قرار دارد و پیش از آنکه ایستگاه افتتاح شود در دهه 60 این شرکت به عنوان اتمسفر اسم ایستگاه را خریده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شصت و پنجمین شورای شهر تهران موضوع تغییر نام ایستگاه مترو البرز واقع در محدوده گرمدره به نام "اتمسفر" در دستور کار شورا قرار گرفته و به تصویب رسید. در حال حاضر این ایستگاه با عنوان اتمسفر کار می‌کند با این وجود براساس مصوبات دوره قبل شورا نام این ایستگاه به "البرز" تغییر یافته است.

احمد مسجدجامعی در مخالفت در این تغییر نام براساس قانون گفت: نمی‌توانیم در نامگذاری از اسامی خارجی استفاده کنیم. از سوی دیگر اسم البرز بسیار مهم، اساطیری و فرهنگی است.

محسن هاشمی نیز ضمن تایید اظهارات مسجدجامعی با اشاره به علت نامگذاری این ایستگاه به نام اتمسفر گفت: شرکت بزرگی در حد ایران خودرو با عنوان اتمسفر در محدوده این ایستگاه قرار دارد و پیش از آنکه ایستگاه افتتاح شود در دهه 60 این شرکت به عنوان اتمسفر اسم ایستگاه را خریده است. برخی؛ براساس همین استدلالِ آقای مسجدجامعی نام ایستگاه را به البرز تغییر دادند. اما در حال حاضر این ایستگاه بلاتکلیف است و شرکت دوباره درخواست تغییر نام را داده است.

حق‌شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر) در رابطه با تاریخچه این تغییر نام تصریح کرد: در حقیقت قبل از افتتاح این ایستگاه از آنجا که مترو از زمین‌های کارخانه می‌گذشته، آنها زمین کارخانه را به مترو واگذار کردند.

وی ادامه داد: این زمین اکنون قیمت فراوانی دارد و در آن زمان کارخانه در عوض زمین فقط درخواست کرد که نام کارخانه به اتمسفر تغییر کند.

وی با بیان اینکه تغییر نام ایستگاه اتمسفر به البرز با وجود مصوبه داشتن عملیاتی نشده است، گفت: فراموش نکنید هر تغییر نامی در ایستگاه‌های مترو 300 میلیون تومان هزینه دارد و باید در این زمینه به شدت با احتیاط عمل کرد.

وی افزود: شرکت اتمسفر سال 76 با شهرداری قرارداد بسته است تا به تعهد خود عمل کند و اگر رای ندهیم به دادگاه رفته و این مساله ادامه پیدا می‌کند.

حجت نظری (عضو دیگر شورا) نیز در واکنش به اظهارات مسجدجامعی با تاکید بر اینکه اسم اتمسفر جا افتاده است، گفت: این واژه در محاوره مردم وارد شده و نباید مردم را دوباره گیج و گمراه کنیم و اسم ایستگاه را به البرز تغییر دهیم.

رئیس شورای شهر در واکنش به این اظهارات نظری به شوخی گفت: همانطور که می‌دانید اسم دیگر اتمسفر به فارسی (جَو) است و می‌توانیم اسم فارسی‌اش را روبه روی آن بگذاریم اما ممکن است باز هم جٌو خوانده شود که باز هم انگلیسی است.

در ادامه جلسه مجید فراهانی اظهار کرد: در سایت مترو و عکس‌ها نام این ایستگاه البرز درج شده و با اعتراض حق‌شناس و نظری مواجه شد که تاکید کردند در حال حاضر نام ایستگاه روی تابلوها اتمسفر است. در نهایت برگرداندن اسم ایستگاه مترو البرز به اتمسفر به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز