خبرگزاری کار ایران

۴ استان در صدر وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۷۳

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" محمدرضا اکبری" به تشریح وضعیت آمار جعل، کلاهبرداری و... در سال 1396 و مقایسه آن با مدت مشابه سال 1395 پرداخت و اظهار داشت: در 12 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال 95، آمار وقوعات جعل یک درصد کاهش، کلاهبرداری 3 درصد افزایش و  فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی نیز یک درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: بیشترین وقوعات جرایم جعل و کلاهبرداری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و تهران و بیشترین وقوعات کلاهبرداری حاصل از فعالیت شرکت های هرمی مربوط به استان های تهران بزرگ، ویژه غرب استان تهران و البرز بوده است.

وی گفت: مهمترین شیوه و شگردها در خصوص جعل مربوط به افتتاح حساب بانکی با مدارک شناسایی جعلی (مسروقه، مفقودی و خریداری شده ) و دریافت دسته چک برای اقدامات مجرمانه بعدی، صدور اسناد مالکیتی جعلی برای املاک و سند سازی برای زمین های رها شده و خالی از سکنه بوده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: برابر آمارها، مهمترین شیوه های کلاهبرداری شامل؛ کلاهبرداری به روش کارت به کارت و دعوت به حضور در پای دستگاه های خودپرداز، انواع معاملات و دلالی در انجام امور اداری بوده است.

وی در خصوص  فعالیت کلاهبردارانه شرکت های هرمی  نیز خاطر نشان کرد: از جمله شگردهای این شرکت ها اغفال کردن جوانان جویای کار تحت عنوان استخدام در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی، خرید تورهای مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا، کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهر های تهران و کرج، از نگهداری افراد در مکان های خاص و دریافت وجه نقد از آنان برای عضویت در شرکت های هرمی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز