خبرگزاری کار ایران

عامل آتش‌سوزی در میانکاله انسانی بوده/حریق در ۱۱.۵ هکتار از پناهگاه حیات‌وحش میانکاله

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۷۲

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران از حریق در ۱۱.۵ هکتار از پناهگاه حیات‌وحش میانکاله خبر داد.

ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره آتش‌سوزی بخش‌هایی از میانکاله به خبرنگار ایلنا گفت: در روز پنجشنبه و جمعه بخش‌هایی از پناهگاه حیات وحش میانکاله دچار حریق شد که با تلاش ماموران و بومیان پناهگاه موفق به مهار آتش شدند. وسعت آتش سوزی در این منطقه حدود ۱۱.۵ هکتار بود.

وی ادامه داد: در روز اول ۳.۵ هکتار از منطقه استاد باقر درگیر حریق شده بود و در روز جمعه نیز منطقه صحرا در پناهگاه حیات وحش میانکاله دچار حریق شد که با تلاش ماموران و بومیان پناهگاه و همچنین نیروی شهرداری با دو دستگاه ماشین آتش نشانی و بندرآمیراباد پس از ۷ ساعت تلاش مداوم موفق به مهار آتش شدند. وسعت اتش سوزی در این منطقه حدود۸هکتار بود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه حدود ۱۱.۵ هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله که عمدتا انار، سازیل و تمشک و زیستگاه پرندگان بومی (قرقاول ودراج) بوده است در آتش سوخت.

وی تاکید کرد: عامل اصلی این آتش‌سوزی انسانی بوده البته هنوز عمدی یا غیرعمدی بودن علت آن مشخص نیست و در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز