خبرگزاری کار ایران

نژادبهرام:

اخذ غیرقانونی عوارض در کتابخانه ملی باید متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۵۷

عضو شورای شهر گفت: اخذ عوارض ورود به محدوده کتابخانه ملی باید ممنوع اعلام شود. در صورتی که مبتنی بر دلایل کارشناسی و متقن به این نتیجه رسیده که برای این پهنه نیاز به وصول مبلغ است، با ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا، نسبت به اخذ مصوبه شورا و پس از آن دریافت عوارض اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان شصت و ششمین جلسه شورای شهر، زهرا نژادبهرام (عضو شورای شهر) در تذکر پیش از دستور خود به اخذ عوارض از خودرو‌ها بدون هماهنگی با شورای شهر در کتابخانه ملی اعتراض کرد.

نژادبهرام با اشاره به به بررسی‌های به عمل آمده، گقت: یقین حاصل شد که از حدود ۱۰ روز گذشته تاکنون، پیش از ورود شهروندان تهرانی به محوطه باغ کتاب و کتابخانه ملی به بهانه تامین امنیت، پیمان کار مربوطه با شیوه‌ای غیرشفاف از خودروهای ورودی (فارغ از تعداد ساعات توقف و ...) عوارض ورود دریافت می‌کند که این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان شده است.

وی افزود: دو نکته قابل ذکر است، اولاً اخذ هرگونه عوارضی در محدوده شهر با استناد به ماده ۷۷ قانون و بند ۱۶ از ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی، از طریق اخذ مصوبه از شورای شهر تهران امکان‌پذیر است و ثانیاً حتی در صورت تصویب شورا، اخذ عوارض به شیوه کنونی و بدون تعبیه سیستم نظارت بر نحوه اخذ و هزینه‌کرد مبالغ، ممکن است به منشا رانتی تبدیل شود که به جد در تعارض با سیاست‌های کلی شورای پنجم است.

نژادبهرام خطاب به مسئولان این اراضی گفت: اخذ عوارض ورود به محدوده باید ممنوع اعلام شود. در صورتی که مبتنی بر دلایل کارشناسی و متقن به این نتیجه رسیده که برای این پهنه نیاز به وصول مبلغ است، با ارائه لایحه پیشنهادی خود به شورا، نسبت به اخذ مصوبه شورا و پس از آن دریافت عوارض اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز