خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های تغییر نام میدان امام هادی به شیخ صدوقیه

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۵۲

تغییر نام میدان هادی (ع) به میدان شیخ صدوقیه در شهر ری به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمیته نامگذاری در جریان شصت و ششمین جلسه شورای شهر به تغییر میدان نام امام هادی (ع) به شیخ صدوق در صحن شورا رای مثبت داد.

حسن خلیل آبادی (رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر) با بیان اینکه این میدان روبروی بقعه شیخ صدوق قرار دارد و در شورای چهارم نام آن از میدان امام هادی(ع) به میدان شیخ صدوقی تغییر کرد اما به خاطر اعتراضات مردم محل حتی تابلوی آن را هم نصب نکردند.

احمد مسجدجامعی به عنوان مخالف به این تغییر نام اظهار کرد: خود شیخ صدوق به این علت معروف است که ناقل احادیث امام هادی (ع) بوده و به همین دلیل هم این تغییر نام صورت گرفت.

محسن هاشمی (رئیس شورای شهر) در واکنش به این تغییر نام به شوخی گفت: می‌توانیم میدان را به دو قسمت تقسیم کرده و یکی را امام هادی و دیگری را شیخ صدوق نامگذاری کنیم. البته برداشتن امام هادی (ع) از روی یک میدان کار ساده‌ای نیست و از آ‌نجایی که برخی رسانه‌ها منتشر کردند که تنها کار مفید شورای پنجم نامگذاری بوده است پس برای همین باید دقیق‌تر تصمیم‌ بگیریم.

خلیل آبادی در واکنش به این اظهارات رئیس شورا تاکید کرد: میدان دیگری برای نام امام هادی(ع) در نظر گرفته شده و متدینین و امام جمعه منطقه به صورت مکتوب درخواست کردند که این تغییر نام صورت بگیرد.

در ادامه در جریان رای‌گیری رئیس شورای شهر خطاب به اعضای شورا به شوخی گفت:‌ اکنون رای‌گیری می‌کنیم تا ببینیم چقدر شجاعت به خرج می‌دهید.

در جریان رای‌گیری اعضای شورا به شوخی و خنده خطاب به هم گفتند: آقای فلانی شما رای نداده‌اید پس از آن این تغییر نام به تصویب رسید.

لازم به ذکر است همچنین در جریان جلسه امروز خیابان شنگرف به خیابان  استاد عبدالله انوار (تهران شناس و مصحح آثار ابن سینا) تغییر نام یافت هرچند این تهران‌شناس پیش از این اعلام کرده بود که نمی‌خواهد میدانی به اسمش در تهران به جای بماند با این حال اعضای شورا با تاکید بر اهمیت این استاد به تغییر نام رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز