خبرگزاری کار ایران

تجمع پیمانکاران طلبکار روبروی شورای شهر/سخنگوی شورا: شهرداری مستمرا با پیمانکاران در ارتباط است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۵۹

هر چند شهرداری پرداخت دیون را که بعضا پنج سال از تاریخ‌شان می‌گذرد آغاز کرده اما مطالبات عده‌ای از پیمانکاران هنوز بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمانکاران طلبکار شهرداری امروز بار دیگر روبروی شورای شهر تهران تجمع کرده و با شعارهایی همچون (تسویه مطالبات حق مسلم ماست)، (شورای بی‌تفاوت حمایت حمایت)، (تسویه مطالبات حق مسلم ماست) و (وعده وعید نمی‌خواهیم ما حق‌مان را می‌خواهیم) از اعضای شورای شهر درخواست حمایت کردند.

"مرتضی" یکی از این پیمانکاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ به انباشت بدهی‌های خود اشاره کرده و گفت: برخی از پیمانکاران از سال ۹۳ طلبکار هستند اما شهرداری برای پرداخت بدهی پولی ندارد.

او با بیان اینکه خودش نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان طلبکار است، گفت: من به عنوان پیمانکار عمرانی برای شهرداری فعالیت‌هایی همچون آسفالت‌سازی انجام می‌دادم با این حال هستند بچه‌هایی که تا یک میلیارد هم طلبکارند، هنوز نتوانسته‌اند طلب خود را وصول کنند.

این پیمانکار در پاسخ به این سوال که شهرداری و شورا ادعا می‌کنند که بدهی‌ها از سال ۹۱ به بعد در حال پرداخت است، گفت: جریان پرداخت‌ها شروع شده اما تعداد بسیاری باقی مانده‌اند مثلا از صد نفر طلب ۲۰ نفر را داده و بقیه همین طور بلاتکلیف می‌مانند. اگر طلب همه را داده بودند؛ هیچ پیمانکاری اینجا جمع می‌شد.

او گفت: اعضای شورا با آنها دیدار کرده وعده وعید هم داده‌اند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

درحالی‌که پیمانکاران در پیاده‌روی خیابان بهشت روبروی شورای شهر به ردیف ایستاده‌اند و از شورا طلب حمایت می‌کنند، علی اعطا (سخنگوی شورای شهر) در داخل ساختمان به خبرنگار ایلنا گفت: نمی‌توان مساله بدهی پیمانکاران را یک شبه حل کرد.

سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه بدهی شهرداری به پیمانکاران بسیار زیاد است و در بودجه شورا ردیفی جداگانه برای پرداخت دیون پیمانکاران اختصاص یافته است، گفت: در این شرایط نمی‌توان انتظار ویژه‌ای داشت که این مشکل در کوتاه‌مدت حل شود و باید به تدریج این پرداخت‌ها صورت بگیرد.

اعطا با تاکید بر اینکه شورا به گرفتاری و دغدغه پیمانکاران آگاه است اما هیچ راه‌حل کوتاه‌مدتی در کار نیست، گفت: در هیئت رئیسه شورای شهر در این رابطه صحبت و قرار شد یکی از کارمندان شورا به عنوان نماینده انتخاب شوند تا هر بار که این تجمعات صورت می‌گیرد؛ جزئیات را در اختیار ما قرار دهد.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا خود شورا نماینده‌ای برای رسیدگی به مطالبات پیمانکاران ندارد، گفت: شهرداری مستمرا با پیمانکاران در ارتباط است با این حال این موضوع اهمیت دارد و من آن را مطرح خواهم کرد.

شهردار سابق (محمدعلی نجفی) بارها به بحرانی بودن وضعیت دیون پیمانکاران اشاره کرده و گفته بود که بسیاری از آنها در شرایط بد اقتصادی و روحی به سر می‌برند.

در این شرایط هر چند شهرداری پرداخت دیون را که بعضا پنج سال از تاریخ‌شان می‌گذرد آغاز کرده اما مطالبات عده‌ای از آنها بی‌پاسخ مانده است.

شهرداری در حال ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بدهی پیمانکاران فقط بخشی از این بدهی نجومی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز