خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

تنوع قومی، دینی و مذهبی نماد تهران است/ هزینه پایتخت را همه باید بدهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۷۴

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد در آخرین بررسی‌‌های مجلس بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها از ۳۳ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی افشانی که در دیدار با نمایندگان مجلس سخن می‌‌گفت، اظهار داشت: البته من در دیدار با رییس مجلس تقاضا کردم که این سهم به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه روابط و همکاری‌‌‌‌های میان شهرداری تهران و مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نگاه به ساکنان یک شهر به نسبت قبل متفاوت شده و مبنای این تفاوت نیز برگ رای است.

شهردار تهران ادامه داد: زمانی که برگ رای مبنای رفتار حکومت‌‌‌ها شود، بحث‌‌‌های نژادی و قبیله‌‌‌ای به حاشیه رانده شده و بنابر آن دیگر هر شهروندی با هر قوم و نژادای امکان حکمرانی خواهد داشت.

افشانی افزود: بنابراین معتقدم تفاوت بین مفهوم ساکن و شهروند نیز از همین برگ رای نشات می‌‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه میلیون‌‌‌‌ها انسان در طول تاریخ به خاک افتاده‌‌‌‌اند تا به جامعه بشری بیاموزند اداره امور مردم با خرد جمعی بهتر از تصمیمات فردی است، تصریح کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز بحث من این بود که نباید سایه مباحث ریاست جمهوری بر شوراها گسترده نشود؛ چراکه شوراها به عنوان پایه‌‌‌‌‌های دموکراسی باید هر چه بیشتر و سریعتر تقویت شوند.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم و عمل به عهد و پیمان‌‌‌‌هایی که داده شده است، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم، مسئولیت ما در مقابل مردمی که بدون هیچ چشم‌‌‌داشتی پای صندوق‌‌‌های رای آمدند، بسیار سنگین است.

افشانی با اشاره به اینکه تنوع قومی، دینی و مذهبی نماد تهران است، ابراز داشت: اگر ساکنان این شهر، شهروند تلقی شوند و حق حاکمیت مردم برای مردم به درستی تعریف شود، تفاوت‌‌‌‌های فرهنگی و قومی به هم‌‌‌گرایی سازنده‌‌‌ای بدل می‌‌‌شود که علاوه بر تهران سرتاسر کشور را در برخواهد گرفت. 

به گفته افشانی آنها که به اختلافات میان تنوع‌‌‌ها دامن می‌‌‌زنند، حقیقتا درک و فهمی از مفاهیم پایتخت و شهروند ندارند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس‌‌‌جمهور بیان کرد: در آن جلسه اشاره کردم که هزینه پایتخت را همه باید بدهند و امکان اداره امور شهر تهران تنها توسط شهرداری و شخص شهردار وجود ندارد. 

افشانی با تاکید بر بدهی ۵۲ هزار میلیاردتومانی شهرداری تهران اذعان کرد: انتظار من از نمایندگان مجلس این است تا به شهر تهران به عنوان پایتخت کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: در تبصره ۵۴ قانون بودجه سال ۱۳۶۲ دولت مکلف شد تا به گونه‌‌‌ای برنامه‌‌‌ریزی کند که شهرداری‌‌ها در مدت سه سال خودکفا شوند. بعد از آن دوره شهرها با اخذ عوارض اداره می‌‌‌شدند تا اینکه در سال ۱۳۷۴ طرح تجمیع عوارض اجرا شد. سال ۱۳۸۶ نیز موضوع مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۵۰ درصدی شهرداری‌‌‌ها تعریف شد که در حال حاضر این سهم برای شهرداری ۳۳ درصد و برای دولت ۶۷ درصد است.

شهردار تهران یادآور شد: البته انتظار ما سهم ۵۰ درصدی شهرداری‌‌‌ها از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است اما امیدواریم در آخرین بررسی‌‌‌ها، نمایندگان محترم سهم شهرداری‌‌‌ها از ۳۳ درصد فعلی را به ۴۰ درصد افزایش دهند.

افشانی تاکید کرد: همچنین از نمایندگان مجلس درخواست می‌‌‌کنم، لایحه مدیریت پسماند دولت را تصویب کنند تا قیمت برق زباله‌‌سوزها واقعی شود.

وی افزود: تهران محور تعادلی کشور است و به هیچ عنوان نباید به آن آسیب رساند. در واقع اگر مسایل تهران با چارچوب علمی حل شود، این امر به تمام شهرها ایران تسری پیدا می کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز