خبرگزاری کار ایران

سرهنگ ظهیری مطرح کرد:

مشارکت صنوف در پیشگیری وضعی از وقوع سرقت

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۰۱

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: یکی از موارد حائز اهمیتی که می‌تواند پلیس را در پیشگیری از وقوع سرقت یاری کند، اعمال پیشگیری وضعی از سوی افراد و نهادها در جامعه است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کیوان ظهیری با اعلام این خبر گفت: پیشگیری وضعی به مجموعه تدابیری اطلاق می‌شود که بر کاهش و حذف موقعیت ها و فرصت های ارتکاب جرم تمرکز دارد.

وی ادامه داد: متداول‌ترین نمونه‌های این نوع پیشگیری که در پیشگیری از سرقت مغازه ها کاربرد اثرگذار دارد و متصدیان واحدهای صنفی باید به آن توجه کنند اجرای تمهیدات حفاظتی است. تجهیز محل‌های کسب به دوربین‌های مداربسته و سیستم آلارم، استفاده از نگهبانان مورد تأیید برای مراکز تجاری، توجه به نگهداری اموال در مکانی مطمئن در واحد صنفی به هنگام تعطیلی، از مصادیق آن است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: با بررسی جرم شناسانه پرونده های مطرح شده سرقت، این موضوع مشخص می‌شود اگر بزه دیدگان توجهی به رعایت نکات پیشگیرانه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داشتند احتمال بزه دیدگی آنان کاهش می‌‌‌‌یافت چراکه بزهکار در ارتکاب جرم محاسبه‌‌‌گر است و قبل از اقدام تمامی خطرها را می سنجد و سپس اقدام مجرمانه خود را عملی می‌‌‌کند.

ظهیری افزود: در پلیس پیشگیری که گشت‌‌‌های کلانتری با محوریت پیشگیری انتظامی از وقوع جرائم در محلات به صورت مشهود در طول شبانه‌‌روز فعالیت می‌کنند، مشارکت شهروندان در یاری رساندن به پلیس جهت برقراری امنیت نقش مهمی را ایفا می‌‌‌‌کند. متصدیان و کسبه به عنوان اقشار تأثیرگذار در محلات لازم است با اجرای تمهیدات حفاظتی، آماج‌‌‌های جرم  (محل کسب خود) را در برابر سرقت محافظت و فرصت ارتکاب را از سارق سلب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز