خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

اتلاف هزار میلیارد از منابع شهرداری به خاطر تعطیلات/رسانه ملی به‌جای دامن زدن به تنش‌ها اظهارات امام را یادآوری کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۴۴۳

محسن هاشمی گفت: تجربه سایر کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی، نظیر عید فطر می‌تواند در تبلیغ دین و تزریق نشاط به جامعه موثر باشد که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این موضوع، افزایش بهره‌وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) در ابتدای جلسه شصت و نهم شورای شهر با اشاره به فرارسیدن عید فطر گفت: نماز عید فطر موعدی است که تمام کدورت‌ها، اختلافات و کینه‌ها، باید جای خود را به برادری، محبت و مودت بدهد. به خاطر داریم که در سال ۱۳۸۸ و در اوج بحران داخلی و اختلافات سیاسی، مقام معظم رهبری، در خطبه نماز عید فطر، کلید واژه ماندگار جذب حداکثری و دفع حداقلی را مطرح کردند و بر حفظ حقوق شهروندان جامعه در برابر سخت‌ترین اتهامات تاکید کردند.

وی ادامه داد: بی‌مناسبت نیست رسانه ملی به‌جای بازخوانی اختلافات سیاسی و دامن زدن به تنش‌ها، اینگونه اظهارات تاریخی و وحدت‌بخش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را بازخوانی و یادآوری کند.

هاشمی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عید فطر ادامه داد: بی‌مناسبت نیست درباره موضوع تعطیلات و ارتباط آن با بهره‌وری مدیریت شهری نیز چند جمله‌ای عرض کنم. اگرچه تعطیلات رسمی در ایران، ۲۷ روز در سال غیر از آخر هفته‌ها، شامل ۶ روز تعطیلات ملی، ۴ روز تعطیلات انقلابی و ۱۷ روز تعطیلات مذهبی است، اما به دلیل چینش و کارکرد نامناسب این تعطیلات دست‌کم، معادل آن نیز به عنوان بین‌التعطیلی یا الحاقی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی اختلال بوجود می‌آید و عملا دو ماه را از دست می‌دهیم، اگر هزینه جاری شهرداری تهران را ماهیانه هزار میلیارد تومان درنظر بگیریم، دست‌کم هزار میلیارد تومان در سال به دلیل عدم استفاده درست و ساماندهی تعطیلات اتلاف می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر آن است که از ۲۷ روز تعطیل، غیر از ۵ روز تعطیل نوروز، بیش از نیمی از تعطیلات به مناسبت عزاداری است که در اکثر آنها، بسیاری از شهروندان تهرانی با تعطیل کردن روز قبل یا بعد، به سفرهای تفریحی می‌روند، یعنی نه تنها فلسفه تعطیلی برای برگزاری مراسم عزاداری محقق نشده بلکه به کاهش بهره‌وری، تصادفات و آلودگی محیط زیست و اتلاف وقت مردم در ترافیک هم منجر می‌گردد درحالی‌که اگر اکثر این روزهای عزاداری تعطیل نباشد، می‌توان با برگزاری مراسم عزاداری رسمی در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و بازار، تکریم بهتری از اهل بیت(ع) نمود.

رییس شورای شهر به طرح ساماندهی تعطیلات مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و گفت: این طرح  چند سال است در دست رسیدگی است، حذف تعطیلی ۱۲ فروردین و ۱۵ خرداد از تعطیلات انقلابی، ۲۹ اسفند از تعطیلات ملی و مختص کردن تعطیلی شهادت برخی ائمه به قم و مشهد قید شده است که هنوز به نتیجه نرسیده. تجربه سایر کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که تمرکز تعطیلات مذهبی بر روزهای شادمانی دینی، نظیر عید فطر می‌تواند در تبلیغ دین و تزریق نشاط به جامعه موثر باشد که امیدواریم با به نتیجه رسیدن این موضوع، افزایش  بهره‌وری در مجموعه کشور بویژه مدیریت شهری محقق شود.

هاشمی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان گفت: جا دارد آیات عظام تقلید، نظر اساتید دانشگاه و دانشمندان علم نجوم را نیز در تعیین روز عید فطر درنظر بگیرند تا نیازی به ستاد استحلال هم نباشد.

وی همچنین به طوفان دیشب در تهران اشاره کرده و افزود: به خاطر طوفان دیشب برخی درختان شکسته شده که شهرداری از صبح در حال جمع‌آوری آن است اما این نکته جای تامل دارد که بیشتر درختان خشک هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز