خبرگزاری کار ایران

اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای عید فطر؛

گلباران نمازگزارن با هلیکوپتر/اعطای ۴۰ هزار شاخه گل و ۶۰ میلیون پیامک

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۹۷

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اقدامات این سازمان برای برگزاری مراسم عید فطر را تشریح کرد.

به گزراش ایلنا، سعید اوحدی (رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) در رابطه با برنامه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: ستاد برگزاری نماز عید فطر امسال ۸ کمیته را برای اجرای مراسم مشخص کرد که مسئولیت یکی از آن‌ها با عنوان کمیته فرهنگی و تبلیغات به رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران محول شد.

وی با اشاره به رویکردهای این کمیته گفت: نماز عید فطر امسال متناسب با بستر فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. ضمن این که در این مراسم به شکل ویژه در خصوص جنایات اخیر استکبار جهانی و صهیونیسم و خیانت بزرگ ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اطلاع رسانی می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نماز عید فطر امسال به عنوان بزرگ ترین اجتماع مسلمین، توجه ویژه به موضوعات فرهنگی در قالب مسائل محتوایی و تبلیغات است. در همین راستا نیز کمیته بررسی محتوای برنامه‌ها و کارگروه تبلیغات راه‌اندازی شده است.

اوحدی با تاکید بر برنامه‌های کمیته فرهنگی و تبلیغات پیش از برگزاری نماز عید فطر گفت: با هماهنگی مخابرات ایران قرار است ۶۰ میلیون پیامک در رابطه با اهمیت نماز عید فطر و دعوت مردم برای حضور جمعی ارسال شود، ضمن این که از امشب شاهد تغییرات جدی در ظاهر شهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد: محتوای بیلبوردها و عرشه‌های پل از امشب با نگاهی به برگزاری نماز عید فطر در ۴۰ سال گذشته به نمایش در می‌آید. به عبارت دیگر ۱۰ هزار متر مربع از فضای عمومی شهر به محتوای نماز عید فطر اختصاص داده می‌شود.

به گفته وی، امسال در ۱۲ میدان اصلی شهر و بوستان‌های شهر تهران مراسم نور افشانی را در شب عید فطر خواهیم داشت. آماده سازی دو تیزر با همکاری رسانه ملی و نمایش آن از روز ۴ شنبه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت عید سعید فطر است.

رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در بخش دیگری از سخنانش به ویژه برنامه‌هایی که قرار است روز جمعه در مصلی اجرا شود اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، قرار است سازمان دانش آموزی با حضور دانش آموزان مسئولیت خدمات رسانی و استقبال از نمازگزاران را بر عهده بگیرد. بر این اساس پیش بینی می‌کنیم دیگر شاهد پراکندگی در خدمات رسانی همچون سال‌های گذشته نباشیم.

گلباران نمازگزاران توسط یک فروند بالگرد

اوحدی ادامه داد: همچنین در روز عید سعید فطر دو جشنواره "دل نوشته‌های روزه اولی‌ها" و "فیلم و عکس کوتاه" با موضوع نماز عید فطر برگزار می‌شود و به ۴۰ نفر از برندگان این جشنواره‌ها هدایایی اهدا می‌شود.

وی استقبال از نمازگزاران در بخش ورودی مصلی را از دیگر برنامه‌ها معرفی و عنوان کرد: برای اولین بار بعد از پایان نماز، گلباران نمازگزاران توسط یک فروند بالگرد انجام می‌شود، ضمن این که قرار است حدود ۴۰ هزار شاخه گل در درب خروجی مصلی تقدیم حاضران شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از برپایی ۸ نگاه گذر با رویکرد تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در مورد عظمت عید فطر برپا می‌شود خبر داد و گفت: لازم به ذکر است یکی از این گذرها در مسیر میهمانان خارجی به دو زبان عربی و انگلیسی خواهد بود. به این موارد باید برگزاری نمایشگاهی با رویکرد قدس را اضافه کرد.

اوحدی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی ۵ سایبان فرهنگی و فعالیت آن‌ها از ساعت ۶ صبح پرداخت و تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از نمازگزاران بعد از خواندن نماز عید فطر وعده غذایی خود را میل می‌کنند، پیش بینی کردیم تا با راه اندازی ۱۲ ایستگاه صلواتی با مشارکت خیرین، بسته‌ای ساده صبحانه را توزیع کنیم.

به گفته وی، همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر، ۴۰ حجله شهدای مدافع حرم در ۴ درب مصلی مستقر می‌شود و فرزندان شهیدان با وصیت نامه پدر، در کنار حجله‌ها حضور پیدا می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نصب چندین بنر با محتوای دعای قنوت نماز عید فطر را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: با هماهنگی سازمان اتوبوس‌رانی پیش بینی کرده‌ایم تا اتوبوس های شهرداری در محل ورودی تمامی فرهنگسراها مستقر شوند تا شهروندان را به مصلی منتقل کنند. نکته مهم این است که هیچ گونه محدودیتی در تامین اتوبوس‌ها وجود ندارد.

اوحدی با بیان این که تاکید شهرداری این است که مردم برای حضور در نماز عید فطر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تصریح کرد: از آنجا که بخشی از مردم ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی به مصلی مراجعه کنند، با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ کردیم تا کلیه مدارسی که در حاشیه مصلی قرار دارند، جز مدارس ضلع جنوبی که شامل خیابان بهشتی و پاکستان می‌شود، برای پارک خودرو در اختیار نمازگزاران قرار گیرد.

به گفته اوحدی تمام فرهنگسراها در روز عید فطر مشغول به فعالیت خواهند بود و زیرگذر آزادی با نمایش آثاری از ۵۰ هنرمند میزبان شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز