خبرگزاری کار ایران

لزوم ارزیابی مقاومت مساجد در برابر زلزله/ایجاد سامانه فرماندهی حادثه برای ائمه جماعت

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۱۲

رییس مرکز امور دینی شهرداری تهران ایمن‌سازی، مقاوم‌سازی و نوسازی مساجد، تکایا و حسینه‌ها را در برابر مخاطره زمین لرزه ضروری خواند و بر استفاده از ظرفیت این مراکز برای ترویج فرهنگ ایمنی در برابر حوادث و سوانح و ارائه آموزش‌های مردمی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام جواد صادق‌زاده (رییس مرکز امور دینی شهرداری تهران) با یادآوری حادثه تلخ آتش‌سوزی مسجد ارگ گفت: تامین ایمنی و مقاوم‌سازی مساجد به عنوان مراکز تجمع عمومی ضروری است و متولیان مساجد باید در همکاری و هماهنگی مستمر با مدیریت شهری در این زمینه برنامه‌ریزی و اقدام نمایند. همچنین مساجد ظرفیت مناسبی برای یاری‌رسانی به مردم در هنگام حوادث دارند که باید در کنار ظرفیت‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

احمد صادقی (رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران) نیز ضمن اعلام آمادگی برای ارزیابی لرزه‌ای تمامی مساجد شهر تهران و اجرای برنامه های آموزشی مدیریت بحران، ویژه ائمه جماعات و متولیان مساجد گفت: با ارزیابی لرزه‌ای می‌توان مشخص ساخت سازه چه تعداد از مساجد در برابر زلزله مقاوم است و چه تعداد از مساجد نیازمند مقاوم‌سازی یا نوسازی هستند.

وی افزود: در برنامه پیشنهادی گروه مطالعاتی ژاپنی‌ها نیز به بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع و تاثیرگذار همچون روحانیون و همچنین مساجد در امر آموزش شهروندان توجه و تاکید شده است و این سازمان نیز تاکنون برنامه‌های آموزشی متنوعی را در مساجد اجرا کرده است و آمادگی دارد در کنار انجام ارزیابی لرزه‌ای مساجد، آموزش‌های لازم جهت ایجاد سامانه فرماندهی حادثه را به متولیان و ائمه جماعت مساجد ارائه کند.

وی گفت: با ایجاد این سامانه و تعریف این ساختار، متولیان مساجد نسبت به مقوله کاهش مخاطره، ایمنی و موضوعات پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث و سوانح حساس و آگاه می‌شوند و با اقدامات ساده از تکرار حوادث تلخ همچون حادثه آتش‌سوزی مسجد ارگ جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز