خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۳۱

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه ساز، وجود بیش از 650 هزار خیّر مدرسه ساز در کشور وبیش از 1000 خیر در خارج ازکشور را از دستاوردهای انقلاب و پدیده ای ارزشمند دانست.

به گزارش ایلنا، شامگاه دیروز سیدمحمد بطحایی در گردهمایی خیرین مدرسه ساز که به مناسبت بیستمین سال تأسیس جامعه خیرین در مدرسه دارالفنون و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از ارزش های جامعه ایرانی از زمان های قدیم تاکنون، اعتقاد به نیکوکاری و انجام کار خیر است؛ بنابراین هر کجای تاریخ را ورق بزنیم نام نیک مدرسه سازان را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در اوایل انقلاب آمار خیرین و نیکوکاران بسیار اندک بود، اما پس از پیروزی انقلاب و پس از گذشت 40 سال از انقلاب شاهد وجود بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز داخل کشور و بیش از هزار خیر در خارج از کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموعه 530 هزار کلاس درس در کشور، بیش از 110 هزار واحد آن توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است و در سال های اخیر، آورده های خیرین بیشتر از اعتبارات عمرانی تخصیصی دولت بوده است.

وی از دو نوبته بودن 10 درصد مدارس در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود یک سوم از فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی می باشد.

بطحایی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح همکاری خیرین براساس فصل 6 سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در سخنان

بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بر سنت پسندیده مدرسه سازی همواره تأکید شده و ایشان آن را صدقه جاریه دانسته اند؛ بنابراین تلاش برای مدرسه سازی، جهادی مقدس است.

وی در پایان گفت: به عنوان عضوی از جامعه بزرگ فرهنگیان، خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز را ارج می نهم و دست تک تک آنها را می بوسم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز