خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

"برگزارکنندگان اردوهای تابستانی" اتوبوس و راننده آن را با دقت انتخاب کنند/افزایش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۲۴۶

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: سازمان‌ها و ارگان‌هایی که اقدام به برگزاری اردوهای تابستانی می‌کنند در انتخاب اتوبوس و عقد قرارداد با شرکت‌های مسافربری دقت لازم را باشند.

سردار محمد حسین حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات پلیس راهور در خصوص اردوهای تابستانی مدارس، سازمان‌ها و آموزشگاه‌ها گفت: طرح پلیس راهور از ۲۴ خرداد ماه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر شروع می‌شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی بااشاره به اقدامات پلیس راهور در خصوص اردوهای تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در این خصوص افزایش نظارت بر حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی است، چراکه در ایام تابستان تردد بیشتری داشته و از حساسیت بالایی برخورداری است.

رییس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: سازمان‌های مختلف برای انجام وظایف و تکالیف‌شان در اعزام اردوها نیز وظایفی از جمله انتخاب خودروی مناسب و ایمن، راننده مناسب و اطلاع‌رسانی به پلیس در آغاز حرکت و همچنین ارتباط مسئولان تورها و اردوها با تیم‌های پلیس راه در طول مسیر و استفاده از ظرفیت سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ را برعهده دارند.

سردار حمیدی با بیان اینکه مجموعه اقدامات پلیس و سازمان‌ها می‌تواند به ارتقای ایمنی بیشتر سفرها کمک کند، خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن حرکات ترافیکی راننده را کنترل می‌کند و توقف‌هایی را در طول مسیر برای راننده پیش‌بینی می‌کند، راننده نیز ملزم است توقف کند، اما برخی رانندگان به این مسائل توجهی ندارند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از رانندگان به تمیهداتی که پیش از سفر باید داشته باشند، توجه نمی‌کنند و اغلب آنها مانند راننده اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان دو شغله هستند و بدون استراحت و با همان حالت خستگی اقدام به سفر می‌کنند و قطعا استراحت‌های کوتاه مدت بین‌راهی نیز برای این رانندگان تاثیرگذار نخواهد بود. از همین‌رو باید سازمان‌ها و ارگان‌هایی که اقدام به برگزاری اردوهای تابستانی می‌کنند در انتخاب اتوبوس و عقد قرارداد با شرکت‌های مسافربری دقت لازم را باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز