خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم در فرانسه؛

نشست روسای دانشگاه های ایران و فرانسه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۲۵

بزرگترین گردهمایی روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور ایران و فرانسه با سفر وزیر علوم به این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، با سفر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه به فرانسه، بزرگترین گردهمایی روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دو کشور برگزار می شود.

حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه این سفر به دعوت وزیر علوم و تحقیقات فرانسه انجام می‌شود، گفت: در این نشست دو روزه، رؤسای ۱۸ دانشگاه و پژوهشگاه از وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ایران و رؤسای ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور فرانسه حضور می‌یابند.

وی افزود: در این نشست غلامی در جمع رؤسای دانشگاه‌های دو کشور سخنرانی خواهد کرد و سپس تهیه نقشه راه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سالارآملی گفت: تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی از مواردی است که مورد بحث و بررسی رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دو کشور قرار خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه نشست مسئولان علمی دو کشور از روز سه شنبه به مدت دو روز در پاریس برگزار می‌شود، افزود: از حدود ۲ ماه پیش کمیته همکاری‌های دو جانبه ایران و فرانسه برای بهره برداری بیشتر از این نشست تشکیل شده و انتظار می‌رود چهار سند همکاری به صورت تفاهم نامه به امضای نهایی برسد.

بازدید از دو مرکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته کشور فرانسه و بازدید از چند پژوهشگاه نیز جزو برنامه‌های این سفر است.

وی در ادامه گفت: در این سفر غلامی، علاوه بر مذاکره با وزیر علوم و تحقیقات کشور فرانسه، با مؤسسه‌های تحقیقاتی فرانسه CNRS و فرانکوفونی نیز مذاکره و تبادل نظر می‌کند.

سالار آملی اضافه کرد: بسیاری در جامعه علمی تهران و پاریس بر این باورند که برگزاری این نشست مهم علامتی از سوی دو کشور برای ادامه همکاری‌های علمی فناوری در شرایط حساس کنونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز