خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آزمون سنجش هوش مدارس سمپاد 5 مرداد برگزار می‌شود/احتمال اعلام متوسط نمرات امتحانات مدارس در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۵۰

رئیس سنجش آموزش کشور گفت :برای کنکور سال 98 یقیقنا سوابق تحصیلی نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم مطرح خواهد بود.

عبدالرسول عمادی (رئیس سنجش آموزش کشور) با اشاره تاریخ برگزاری آزمون سنجش هوش مدارس سمپاد به خبرنگار ایلنا گفت: ما فقط مجری برگزاری این آزمون هستیم و باید اعلام کنم که این آزمون روز 5 مرداد برگزار خواهد شد.

رئیس سنجش آموزش کشور در خصوص حذف کنکور سال 98 گفت: شورای سنجش پذیرش دانشجو هنوز تشکیل جلسه نداده و فعلا برای کنکور 98 تعیین تکلیف نشده است. قانونی که در مجلس تصویب شده قانون سنجش و پذیرش دانشجو است در آن قانون گفته شده که از سال 92 تا 97 به مدت پنج سال باید 85 درصد رشته محل‌های دانشگاهی کنکور آزاد باشد و این اتفاق افتاد است. اما برای آن درصدی که مربوط به رشته محل‌های پرطرفدار یا دانشگاه‌های پرطرفداراست همچنان سهم سوابق تحصیلی و سهم آزمون های عمومی و اختصاصی وجود دارد.

او افزود:‌ قانون شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال 98 هنوز تصمیمی را اعلام نکرده است فقط برای رشته  محل‌های پرطرفدار به صورت ترکیبی از کنکور و سوابق تحصیلی عمل می‌کند. ضمن اینکه فعلا مشخص نشده که سهم سوابق چقدر باشد. همچنین ما در سال 98 فقط برای پایه دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت. برای کنکور سال 98 یقیقنا سوابق تحصیلی نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم خواهد بود.

عمادی در پاسخ به این سوال که متوسط نمرات امتحانی دبیرستان‌ها به چه صورتی بوده است؟ گفت:‌ متوسط نمرات دوره متوسطه به دست ما نرسیده است و احتمالا هفته آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز