خبرگزاری کار ایران

افشانی مطرح کرد:

مردم وقتی اعتماد می‌کنند که بدانند منابع آنها حیف‌ومیل نمی‌شود/قدرت بدون عدالت هیچ ارزشی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۸۵

شهردار تهران تاکید کرد: : اگر مردم به ما اعتماد کنند، خودشان شهر را می‌سازند و این اعتماد در صورتی حاصل می‌شود که مردم بدانند منابع، حیف‌ومیل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمدعلی افشانی در جشن عید سعید فطر که توسط بسیج ادارات مرکزی شهرداری در مسجد شیخ فضل‌الله نوری برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر گفت: این عید پذیرش طاعت و بندگی توسط انسان‌های مومنی است که فرمان خداوند را اجرا کردند و توانستند بر نفس خود فائق آیند.

او در ادامه با اشاره به خودسازی مومنان در ماه مبارک رمضان، گفت: کسی می‌تواند برای دیگران نان تامین کند که گرسنگی خود را تحمل کند و کسی می‌تواند جامعه را بسازد که در مرحله اول خود را بسازد.

شهردار تهران با یادآوری رشادت‌های امام علی(ع) در صدر اسلام، تاکید کرد: علی(ع) مظهر عدالت بود و به ما یاد داد قدرت بدون عدالت، هیچ ارزشی ندارد.

او در ادامه خطاب به حاضران گفت: به مدیران گفتم هفته‌ای یک‌بار و به شما می‌گویم ماهی یک‌بار نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را بخوانید که فراموش نکنیم، عدالت یعنی خدمت به مردم.

او تاکید کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است. برنامه من دو محور بیشتر ندارد و آن ارتقا کیفیت زندگی مردم به منظور افزایش رضایت مردم است.

افشانی افزود: اگر مردم به ما اعتماد کردند خود، شهرشان را می‌سازند. اگر مردم اعتماد کنند در مدیریت مشارکت می‌کنند و وقتی اعتماد می‌کنند که بدانند منابع آنها حیف و میل نمی‌شود. ما باید کاری کنیم که وقتی اسم شهرداری آمد با افتخار بگوییم آنجا کار می‌کنیم و مردم این نهاد را به عنوان سازمان پاک‌دست و خدمتگزار بپذیرند. وظیفه ما ایجاد رضایت و اعتماد برای مردم است. این مهم‌ترین درسی است که می‌توانیم از ماه رمضان بگیریم.

او با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف شهرداری حاضر می‌شود و با کارکنان به گفت‌و‌گو خواهد نشست، توضیح داد: شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر باید در محلات اندازه‌گیری شود تا به محلات کم‌برخوردارتر توجه بیشتر شود و تبعیض کنونی کاهش پیدا کند و فاصله بین محلات کاهش یابد.

پس از پایان سخنان شهردار تهران، یکی از پیمانکاران خطاب به او از وضعیت طلب پیمانکاران سخن گفت که افشانی بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد و گفت: گزارشی باید دوستان به من بدهند اما مطمئن باشید من از همان اولین روز که این مسئولیت را برعهده گرفتیم درحال پیگیری این موضوع هستم. علت هم این است که حق مردم است و اگر از حق صحبت می‌کنیم باید حق همه را مدنظر قرار دهیم. ما در حال تلاش هستیم و امیدواریم به‌زودی این موضوع حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز