خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از نمادهای ملی و میهنی روی لوازم التحریر

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۸۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از نمادهای ملی، میهنی و ایمانی خودمان روی لوازم اتحریر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در حاشیه همایش مسئولان امور تحصیلی اتباع خارجی ادارات کل آموزش پرورش در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه نظارت بر مدارس دولتی و غیردولتی با توجه به تغییراتی که در نظامات فعلی انجام شده باید یک تغییراتی را در فرآیند نظارتمان ایجاد می‌کردیم. در بخش مدارس غیردولتی امروز اولین گردهمایی توجیهی آموزشی ناظران مقیم بود که بر کلیه فرآیندهای مدارس غیردولتی نظارت خواهند داشت. مدیران مدارس به عنوان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش اصلی‌ترین وظیفه نظارتی را بر عهده دارند و این نظارت در همه زمینه ها هست. از جمله اجرای برنامه‌های پرورشی و آموزشی، به کار گیری نیروی انسانی و... که البته در مدارس غیردولتی نظارت بر شهریه‌هایی که از اولیا برای ثبت نام گرفته می‌شود نیز مطرح است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص شهریه های مدارس غیردولتی توضیح داد: ما سامانه‌هایی را هم به این منظور طراحی کرده‌ایم تا آنجایی که ممکن است سلائق شخصی و نظرات فردی کمترین دخالت را در نظارت داشته باشد. این سامانه‌ها در حوزه شهریه‌های مدارس راه اندازی شده و البته در یک سری مواقع هنوز راه اندازی نشده و تا  هفته آینده برطرف خواهد شد. ضمن اینکه برای شهریه مدارس غیردولتی مبالغی اخذ شده که مدارس حق ندارند هزینه اضافه تری بگیرند، علاوه بر این شهریه‌ای که اخذ می‌شود توسط یک پیامک به والدین اطلاع داده خواهد شد.

بطحایی ادامه داد: والدین می‌توانند شکایت خود را در خصوص شهریه‌های مدارس غیردولتی اعلام کنند ضمن اینکه ما منتظر شکایت آنان نمی‌مانیم و این اعتراضات توسط واحدهای اداری ما تشخیص داده می‌شود و خود ما هم این رسیدگی را انجام خواهیم داد. بنابراین واحدهای اداری ما در حوزه ستادی و حوزه‌های استانی اگر شاهد مغایریتی در خصوص شهریه‌های مدارس غیردولتی باشند وارد عمل می‌شوند و برخورد خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است برنامه شما در سال 97-98 به چه صورتی است و چه برنامه‌هایی برای تجهیز و نوسازی مدارس دارید، گفت: اقلام موجود در آموزش و پرورش کم نیست و شرکت‌های داخلی ما به دلیل وجود فضاهای رقابتی چندان نتوانستند تنوع لازم را ایجاد کنند. ما گروهی را به این منظور تشکیل داده‌ایم و احتمالا در ایام پیش رو نمایشگاهی را راه‌اندازی خواهیم کرد که در این نمایشگاه اقلام ایرانی به ویژه لوازم تحریر که بیشترین کالای مصرفی دانش آموزان مدارس است، وجود دارد.

او افزود: در این نمایشگاه‌ها تاکید و معرفی کالای ملی و هم حمایت از نمادهایی که ایرانی هستند را در نظر خواهیم داشت زیرا در کنار این‌ها کالاهای خارجی حضور دارند مثل نمادهایی که در برخی انیمیشن‌ها و داستان‌های خارجی وجود دارد و خشونت، پرخاشگری و المان‌های دیگر ضدتربیتی را در دانش آموزان ما ترویج می‌کند. بنابراین هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه تلاش برای استفاده از کالای ایرانی است در ابتدا حرکت به سمت شعار سال جاری است و بعد از آن حرکت به سمت اینکه ما از نمادهای ملی، میهنی و ایمانی خودمان استفاده می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم قبل از مهرماه در سهم استفاده از کالاهای ایرانی را در حوزه لوازم التحریر نسبت به کالاهای خارجی در سال‌های قبل یک جهش عمیق ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: حتی روپوش مدارس نیز صد در صد تولید داخل بوده و مشکلی در این زمینه نداریم اما والدینی که بضاعت مالی مناسبی ندارند از سخت‌گیری مدارس در تهیه روپوش دانش آموزان گله‌مند بودند. ما هم تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است این سخت‌گیری‌ها کاهش پیدا کند.  

بطحایی در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان بومی در مدارس محل خودشان گفت: ما سعی بر یکسان‌سازی کیفیت‌ها در مدارس داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز