خبرگزاری کار ایران

سالاری:

مشکل صدور پایانکار تعاونی‌های هفتگانه در منطقه ۲ رفع شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۴۹

کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به منظور بررسی مشکلات صدور پایانکار تعاونی‌‌‌‌های هفتگانه، جلسه‌‌‌ای را در شهرداری منطقه ۲ برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری درباره این جلسه و مشکلات این تعاونی‌‌‌‌ها گفت: تعاونی‌‌‌‌های موسوم به هفتگانه در منطقه ۲ از حدود ۲۰ سال پیش ایجاد شده‌‌‌‌اند و قریب به ۱۵ سال است که آنها برای دریافت گواهی پایان کار مجموعه این تعاونی‌‌‌‌ها در تلاشند و می‌‌‌‌توان گفت که کل سرمایه زندگی افرادی که عضو این تعاونی‌‌‌‌ها هستند، بلاتکلیف مانده است.

وی ادادمه داد: ما از دوره چهارم شورای شهر تهران برای رفع مشکلات این تعاونی‌‌‌‌ها در تلاش هستیم و طی سلسله جلساتی که تاکنون در این خصوص داشتیم، خوشبختانه یکسری از چالش‌‌‌‌های اساسی فراروی صدور پایان کار این تعاونی‌‌‌‌ها مرتفع شده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: به منظور تامین سرانه‌‌‌‌های خدماتی، مشکلاتی بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران وجود داشت که در این خصوص تصمیم‌‌‌گیری‌‌‌های خوبی صورت گرفته و مقرر شده مسئولیت ایجاد سرانه‌‌‌های خدماتی مثل فضای سبز و معابر و... املاک و اراضی که توسط نمایندگان این تعاونی واگذار شده برعهده شهرداری تهران باشد و در خصوص سایر املاک و اراضی که در اختیار سازمان‌‌‌‌ها و نهادها است،‌ خود این سازمان‌‌‌‌ها و نهادها متولی تامین سرانه‌‌‌های خدماتی باشند.

سالاری درباره مشکل ایجاد کدهای نوسازی مستقل برای تعاونی‌‌‌‌‌های مسکن و شهرک‌‌‌‌های داخل شهر تهران تصریح کرد: براساس سازوکاری که قبلا در ساختار سازمانی شهرداری تهران وجود داشت، در داخل شهرک‌‌‌ها و مجموعه تعاونی‌‌‌ها امکان ارائه کدهای نوسازی مستقل برای ساختمان‌‌‌های مجزا وجود نداشت که با پیگیری‌‌‌‌های کمیسیون شهرسازی و معماری این مشکل به طور اساسی در حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری مورد بازنگری قرار گرفت و با همکاری‌‌‌های جدی که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران انجام داد این مشکل هم حل شد.

وی اضافه کرد: همچنین این ساختمان‌‌‌ها و تعاونی‌‌‌ها در حوزه رعایت اصول ایمنی اعم از نصب سیستم‌‌‌های اعمال حریق کمبودهایی داشتند که با پیگیری‌‌‌ها و توافقات صورت گرفته این مشکل نیز زیر نظر آتش‌‌‌‌نشانی شهرداری تهران و مشاوران ذیصلاح رفع شد.

این عضو شورای شهر تهران درباره جلسه اخیر که در خصوص مشکلات تعاونی‌‌‌های هفتگانه در شهرداری منطقه ۲ برگزار شد، خاطرنشان کرد: مجموعه‌‌‌ای از مشکلات و اختلاف‌‌‌نظرها در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین میزان عوارضی که باید این تعاونی‌‌‌ها بپردازند. در این جلسه مطرح شد که خوشبختانه مورد تفاهم قرار گرفت و شهرداری منطقه ۲ متعهد شد طی ماه‌‌‌های آینده به فوریت نسبت به صدور پایانکار تعاونی‌‌‌‌های موسوم به ۷ گانه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز