خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی روسای پلیس آگاهی مطرح شد؛

هشدار فرمانده ناجا به کسانی که از بیت‌المال سوءاستفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۲۶۳

فرمانده ناجا گفت: کسانی که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند، مطمئن باشند، پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اشتری در گردهمایی روسای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور گفت:   مبارزه با کالای قاچاق یکی از مهمترین اولویت های ما در پلیس آگاهی است و از لحاظ ریالی افزایش ۴۰ درصدی در کشف کالا داشتیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای امسال تاکیدات زیادی بر استفاده از کالای داخلی داشتند باید دستگاه‌ها سهم خود در برخود با کالای قاچاق و ازر را بدانند و در این راستا همگام با پلیس عمل کنند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به مبارزه پلیس با جرایم خشن و قتل و اینکه با اقتدار با مسببن این امر برخورد خواهد کرد، گفت: پلیس بر نمی‌تابد که یک شخص با سلاح نظم و امنیت را برهم بزند و با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اولویت نیروی انتظامی افزود: اولویت‌های نیروی انتظامی در ابتدای امسال مشخص شده و مهمترین اولویت‌های پلیس آگاهی ناجا مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با جرایم خشن، مبارزه با سرقت و مبارزه با جرایم اقتصادی است.

این مقام عالی انتظامی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی باید با اشراف اطلاعاتی بر مرزها، گلوگاه‌ها و انبارهای داخلی عرصه را بر قاچاقچیان کالا و ارز تنگ کند.

سردار اشتری ادامه داد: روند مقابله با قاچاق کالا و ارز رو به رشد است، اما ایده ال ما نیست و تا رسیده به نقطه ایده ال فاصله داریم.

وی به بانک‌های اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: باید استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در ناجا متمرکز شود و در اختیار ماموران و کارآگاهان قرار گیرد تا بتواند قدرت پلیس را با یک طبقه‌بندی خاص ارتقا دهند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روش‌های سنتی نمی‌تواند در این مقطع به ما پاسخ دهد، گفت: باید از روش‌های جدید، تکنولوژی و ظرفیت‌های نوین استفاده کنیم.

سردار اشتری اعلام کرد: باید همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا پلیس قدرت پیش‌بینی و پیشگیری خود را ارتقا دهد، چرا که معتقدیم پیشگیری بر اقدامات انتظامی مقدم است.

وی همچنین درباره جرائم خشن و مسلحانه گفت: اگرچه تعداد جرائم خشن ومسلحانه کم است، اما مردم را نگران می‌کند و این موارد در شان کشور و مردم عزیز ما نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با قاطعیت و اقتدار با جرائم خشن و مسلحانه برخورد می‌کنیم، گفت: باید ماموران ما با آموزشی که فراگرفته‌اند به موقع در صحنه حاضر شده و برخورد کنند تا متهم از دست‌شان فرار نکند.

رئیس پلیس کشور با تاکید بر برخورد بدون اغماض و مقتدرانه با جرائم خشن و مسلحانه گفت: وقتی مجرمی سلاح به دست گرفته یا باید به دست قانون سپرده شود یا در همان صحنه به هلاکت برسد."

وی تاکید کرد: امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این پرونده‌ها سرعت بیشتری به خرج داده و باعث شود که مجرمان به سزای خود رسیده و باعث عبرت شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس در جرائم خشن و مسلحانه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید و از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

سردار اشتری درباره جرائم اقتصادی گفت: ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت از تخلفات اندک افرادی که دستشان به جایی می‌رسد و سوء استفاده می‌کنند بگذریم بر اساس قانون آنها را شناسایی کرده و برخورد می‌کنیم.

وی گفت: کسانی که دسترسی به بیت‌المال دارند و قدرت جابجایی اموال داشته و سوءاستفاده می‌کنند مطمئن باشند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ناجا با مخلین نظم در عرصه اقتصادی با قاطعیت برخورد می‌کند و نباید در این زمینه چشم پوشی کرد، گفت: برای ما افراد، گروه‌ها و جناح‌ها ملاک نیست، بلکه برای ما ملاک فقط قانون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز