خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی شهرداری تهران به ایلنا خبر داد:

تشکیل شورای راهبردی برای حل مشکلات کودکان کار/ شناسایی پیمارانکاران متخلف به صورت اورژانسی

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۲۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: به شهردار پیشنهاد داده ایم که شورایی در شهرداری تهران با حضور همه ارگان و نهادهای فعال در حوزه آسیب های اجتماعی که مسئولیت هم دارند، تشکیل شود تا در راستای حل مشکل کودکان کار و خیابان گام برداریم.

ولی الله شجاع پوریان (معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) گفت: در مدیریت جدید شهرداری، شورای راهبردی تشکیل شده است که در این شورا از جامعه‌شناسان مطرح در جهت رفع و بررسی آسیب های اجتماعی کمک گرفته می‌شود؛ متاسفانه آسیب های اجتماعی به اندازه ای رشد داشته که چرخه تولید از درمان پیشی گرفته است؛ از همین رو معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری  در این رابطه یک شورای راهبردی دارد که این مساله را در آن مورد توجه قرار داده است.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری جلسات متعدد برای جلوگیری از جمع آوری نادرست کودکان کار و اینکه این کار باید تحت نظارت صحیح بهزیستی صورت گیرد، اما شهرداری منطقه ۳ روز گذشته اعلام کرده که قرار است کودکان کار را جمع آوری کرده تا آنها رد مرز شوند و با توجه به این اظهارات، نتیجه مطالعات و بررسی های مربوط به ساماندهی کودکان کار قرار است، کجا عملی شود؟ بیان داشت: متاسفانه در حوزه کودکان کار پراکنده کاری وجود دارد، به شهردار پیشنهاد داده ایم که شورایی در شهرداری تهران با حضور همه ارگان و نهادهای فعال در حوزه آسیب های اجتماعی که مسئولیت هم دارند، تشکیل شود تا در راستای حل این مشکل گام برداریم.

شجاع پوریان تاکید کرد: پیشنهاد این است که این شورا در شهرداری تهران تشکیل شود تا از نهادهایی که در حوز ه آسیب های اجتماعی فعال هستند کمک گرفته شود تا بدون اینکه تداخل و موازی کاری ایجاد شود در جهت کاهش آسیب کودکان کار و خیابان گام برداشته شود و مشکلات این کودکان حل شود.

او در رابطه با اینکه با توجه به گذشت یک سال از مدیریت جدید شهری چرا هنوز هم مشخص نیست که کدام پیمانکاران با زیر پا گذاشتن قانون از کودکان بهره‌کشی کرده و آنها را برای زباله گردی به‌ کار می‌گیرند، بیان داشت: این مساله نسبت به گذشته کمی بهبود پیدا کرده است، اما بخشی از این مساله که در اختیارات شهرداری تهران است را پیگیری می‌کنیم و بصورت اورژانسی به دنبال رفع و رجوع و شناسایی این پیمانکاران هستیم.

گفتنی است؛ پیش از این شجاع‌پوریان تعداد کودکان کار تهران را بیش از ۱۵ هزار کودک اعلام کرد در حالی که  سازمان بهزیستی تعداد این کودکان را هفت هزار مورد می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز