خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۸۷

استاندار تهران گفت: در سال ۹۷ باید ۱۳۲ هزار فرصت شغلی خالص را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران با بیان اینکه قرار بود در سال گذشته ۱۲۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ این میزان ایجاد شغل به ۱۳۲ فرصت شغلی افزایش یافت و باید ۱۳۲ هزار فرصت شغلی جدید در سال ۹۷ ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که اگر تعدادی از افراد در سال گذشته از چرخه کار خارج شدند نباید جزء این ۱۳۲ هزار فرصت شغلی محسوب شوند یعنی به طور مثال اگر ۱۸ هزار نفر به دلیل فوت، بیماری یا غیره از چرخه کار خارج شده اند ما در سال ۹۷ باید ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم تا هم به جای آن ۱۸ هزار نفر نیروی کار داشته باشیم و همچنین ۱۳۲ هزار فرصت شغلی را در سال ۹۷ تکمیل کرده باشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: اگر نمی توانیم به آمارهای مورد نظر برسیم نباید خودمان را راضی کرده و با عدد سازی سهم ایجاد فرصت های شغلی سال جاری را با سهم سال گذشته مخلوط کنیم باز هم تاکید می کنم. در سال ۹۷ باید ۱۳۲ هزار فرصت شغلی خالص را ایجاد کنیم.

مقیمی با اشاره به مباحث اشتغال خانگی گفت: ما کلی داد و بیداد کردیم تا بتوانیم ۵ هزار و ۲۲۰ فرصت شغل خانگی ایجاد کنیم حال برای ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی باید ۳۰ برابر دادوبیداد کنیم تا این میزان فرصت شغلی فراهم شود.

به گفته مقیمی مهمترین مبحث ایجاد شغل در تهران ایجاد شهرک های صنعتی و صنفی است چرا که تولیدات آن به طور مستقیم وارد بازار می شود.

استاندار تهران با اشاره به بازدیدهایش از بنگاههای اقتصادی گفت: هر هفته یک روز اقتصادی داریم و فعالیت اقتصادی در یکی از شهرستانهای استان تهران را رصد می کنیم و با افراد مختلف در بخش های مختلف اقتصادی صحبت کرده و از مشکلات آنها باخبر می شویم و تا جایی که از دستمان برآید مشکلات آنها را برطرف می کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور باید یک میلیون و پانصد هزار شغل در سال جاری ایجاد شود، گفت: از این یک میلیون و پانصد هزار شغل ۱۰ الی ۱۲ درصد باید در استان تهران ایجاد شود این در حالی است که ۵۰ درصد اقتصاد کشور در تهران رقم می خورد بنابراین ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی کاری ندارد و بسیار ساده است اما ما همین کار ساده را خیلی سخت انجام می دهیم و برای ۵ درصد ایجاد اشتغال در تهران برخی دوستان انتظار تشویق دارند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر استان های کشور ۵۰ درصد اقتصاد و گردش مالی کشور را در اختیار دارند در حالی که باید نزدیک به ۸۷۰ هزار فرصت شغلی در سایر استانها ایجاد شود اما با توجه به اینکه منابع مالی کل کشور در برخی استانها بسیار محدود است می بینیم که در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ درصد عملکرد بانکها مثبت است در حالی که در تهران با وجود ۵۰ درصد گردش مالی کشور عملکرد بانک ها بسیار پایین است.

استاندار تهران با بیان اینکه ما می توانیم بیش از ۱۳۲ هزار شغل نیز در تهران ایجاد کنیم گفت: ایجاد ۱۳۲ هزار فرصت شغلی با توجه به منابعی که در تهران وجود دارد بسیار ساده است البته ما نمی خواهیم از این میزان فرصت شغلی بیشتری ایجاد شود چرا که ممکن است از دیگر استانها نیز به تهران بیایند و با مشکلات بیشتری با آن مواجه شویم.

مقیمی با تاکید بر اینکه فکر نکنید خیلی کار می کنید در واقع خیلی کار نمی کنید گفت: اگر این ۱۳۲هزار فرصت شغلی که درتهران از نظر تخصصی بهترین و بزرگترین سرمایه گذاران را دارد ایجاد کنیم مردم به راحتی می توانند در تهران زندگی کنند بنابراین امیدوارم هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگیرد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز