خبرگزاری کار ایران

محمدعلی افشانی:

مدل مدیریتی من را در آینده خواهید دید به فساد خیلی حساس‌ام/روش من نگاه به جلو است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۳۶

شهردار تهران تاکید کرد:‌ حساسیت من روی موضوع فساد خیلی زیاد است چراکه فساد همچون موریانه بوده و از داخل مقاومت یک سیستم را از بین می‌‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی افشانی عصر امروز در حاشیه نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در جمع خبرنگاران، ابتدا به محتوای این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز محور اصلی تبادل‌نظر میان شهرداران کلانشهرهای کشور بود چراکه با توجه به تجربه‌‌‌های مختلف می‌‌توانیم از ابتکارات و خلاقیت‌‌‌‌های آنها استفاده کنیم.

طی مراحل نهایی لایحه افزایش سهم شهرداری‌‌‌ها در مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کمیته‌‌‌‌ای فعال شده و همه قوانین موجود را در زمینه شهرداری‌‌‌‌‌‌ها بررسی کند و قوانین مورد نیاز و اثرگذار شناسایی شده تا با کمک مجلس و شورای‌عالی استان‌ها این قوانین تصویب گشته و خدمات سرعت بگیرد. همچنین قوانینی که نیاز به حذف یا اصلاح دارند شناسایی شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه لایحه افزایش سهم شهرداری‌‌‌ها در مالیات بر ارزش افزوده مراحل نهایی خود را در کمیسیون اقتصادی مجلس طی می‌‌کند، اظهار داشت: این طرح به زودی وارد صحن می‌‌‌‌شود و انتظار ما از اصحاب رسانه این است که برای افزایش درآمد پایدار به شهرداری کمک کنند.

چرخش مدیران بانک‌ها طبیعی است

افشانی با اشاره به قوانین بودجه که دولت را مکلف می‌‌‌کند، شهرداری‌‌‌ها را به خود کفایی برساند، در انتقاد به کاهش سهم شهرداری‌‌‌‌ها در طول سالیان گذشته از مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: دولت تا حدودی موافقت خود را اعلام کرده برای آنکه سهم شهرداری‌‌‌ها افزایش یابد. در حال حاضر هم دولت ۶۷ درصد و سهم شهرداری‌‌‌ها فقط ۳۳ درصد است.

وی در رابطه با مسایل بانک‌شهر و تغییر مدیرعامل آن خاطرنشان کرد: بانک شهر، بانک اختصاصی شهرداری‌‌‌ها است. درباره استعفای مدیرعامل بانک‌شهر (پورزرندی) باید بگویم که مدیران بانک‌‌‌ها چرخش دارند که این امر طبیعی است. 

پورزرندی تشخیص داد استعفا دهد

شهردار تهران ادامه داد: ما در آینده در راستای تقویت بانک شهر حرکت کرده و سعی می‌‌‌‌کنیم با همکاری شهرداری این بانک جایگاه بهتر از امروز پیدا کند.

افشانی در واکنش به سوال خبرنگاران که از برخورد با مدیرعامل سابق بانک شهر ابراز نارضایتی کردند، گفت: از زحمات مدیرعامل بانک تقدیر شد. خود پورزرندی تشخیص‌اش این بود که در شرایط امروز استعفا دهد.

وضعیت شهرداری شبیه بقیه سیستم‌‌‌های اداری است

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که با توجه به وجود فساد و تخلف گسترده در شهرداری چطور انتظار دارد اصحاب رسانه به دنبال افزایش درآمدهای شهرداری‌‌‌‌ها باشند، بیان کرد: یکی از دلایلی که از شهرداری‌‌‌ها زیاد صحبت می‌‌‌شود، این است که مراجعات مردم به شهرداری‌‌‌ها بالا بوده و تعداد کسانی که در نتیجه نارضایتی بالا می‌‌‌رود و به همین دلیل مردم نظر متفاوتی نسبت به شهرداری دارند.

شهردار تهران اضافه کرد: وضعیت شهرداری شبیه بقیه سیستم‌‌‌های اداری است و تبلیغات منفی روی شهرداری‌‌‌ها باعث شده روی عملکرد شهرداری‌‌‌ها حساسیت منفی گذاشته است.

فساد همچون موریانه است

افشانی با بیان اینکه بر فساد و سالم‌‌‌سازی سیستم تمام تلاش خود را خواهد کرد، یادآور شد: حساسیت من روی موضوع فساد فوق‌‌‌العاده زیاد است چراکه فساد همچون موریانه بوده و از داخل مقاومت یک سیستم را از بین می‌‌برد. نمی‌‌‌گویم شهرداری مشکل ندارد اما وقتی بیش از حد در مورد یک سازمان در جراید صحبت می‌‌‌شود موجب شده مردم مشارکت نداشته باشند. 

وی رسانه‌‌‌‌ها را یکی از اهرم‌‌‌های اساسی نظارت خواند و عنوان کرد: رسانه‌‌‌ها نقش اساسی در سالم‌‌‌سازی یک سازمان دارد. شما ناظران من هستید مشکلات شهر را به صورت مکتوب یا تلفنی به اطلاع من برسانید. اگر رسیدگی نشد و پاسخی دریافت نکردید آن وقت فریاد بزنید.

با منطق خود به گذشته نگاه می‌‌‌کنم

شهردار تهران ادامه داد: مسایل را همانطور که است، ببینید و واقعیت‌‌های موجود را منتشر کنید.

افشانی در پاسخ به این سوال که آیا به بخشنامه‌‌‌های محمدعلی نجفی پایبند خواهید بود یا خیر؟ گفت: من با مدل و منطق خودم مدیریت می‌‌‌کنم و با منطق خود به گذشته نگاه می‌‌‌کنم. من تازه به شهرداری آمدم و اطلاعات دقیق ندارم اما مطمئنم هر کار عمرانی در این مملکت صورت گرفته، یک عده زحمت کشیده و شب بیداری کشیده‌‌‌اند.

روش من نگاه به جلو است

وی با بیان اینکه هدف اصلی‌‌‌ام ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایت شهروندان از زندگی است، اظهارکرد: روش من نگاه به جلو است و تمام برنامه‌‌‌‌های من حول این دو هدف می‌‌‌گذرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا بخشنامه منع صدور هولوگرام را اجرا می‌‌‌کنید یا خیر؟ تصریح کرد: چند ماه صبر کنید تا با روش‌ها و مدل مدیریت من آشنا شوید. من بخشنامه‌‌‌های خودم را صادر خواهم کرد.

انتظارات را با شرایط کشور تطبیق دهید

شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اختلافات وزارت راه و شهرسازی با شهرداری تهران گفت: هر چند پرداختن به برخی مسایل می‌تواند حاشیه‌ساز باشد اما مساله اساسی این است که مبنا باید براساس قانون باشد. متاسفم برخی افراد که اهل توئیتر هستند بدون آن‌که از قانون اطلاع داشته باشند اظهارنظر می‌کنند.

افشانی با بیان اینکه اختلاف اصلی بر سر این است که "ناظر بر ساختمان" باید توسط سازنده معرفی شود یا نظام مهندسی افزود: براساس قانون این وظیفه به عهده سازمان نظام مهندسی است. کمیسیون عمران مجلس هم در این‌باره گزارش‌هایی را تهیه کرده که باید تفاهم کنیم که با تخاصم مساله حل نمی‌شود.

شهردار با انتقاد از اظهارنظرهای غیر تخصصی افزود: من به آقای آخوندی هم گفتم که قانون صریح چه می‌گوید. از وی خواستم اگر نظری دارند درخواست تغییر قانون را بدهند. خبر به معنای آگاهی است در نتیجه انتشار اخبار به صورت صحیح دارای اهمیت است.در همین راستا به معاونت حقوقی رییس‌جمهور نامه نوشتم تا مشخص کند بالاخره چه کسی باید ناظر را تعیین کند.

افشانی درباره اقدامات شهرداری در خصوص توسعه حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: محدودیت منابع باعث کندی برنامه‌ها می‌شود اما توسعه خطوط ریلی اولویت اول ماست و در مناقصه‌ای با یک شرکت چینی به زودی 630 واگن وارد خواهد شد.

افشانی با اشاره به وعده‌های دولت درباره حمل‌ونقل عمومی افزود: درست است که رییس‌جمهور مهمترین برنامه خود را نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی عنوان کرده اما باید همه شرایط کشور را ببینید. اینکه روزی این تعهدات ابلاغ شد چه تفاوتی با امروز دارد. باید انتظارات را با شرایط کشور تطبیق دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز