خبرگزاری کار ایران

در نشست امروز دبیرخانه کلانشهرهای ایران مطرح شد:

نیاز به حمایت ملی برای حل معضلات حاشیه‌نشینی در زاهدان/ضرورت افزایش اعتماد به شهرداری‌ها/ فساد نه انکار می‌شود، نه کتمان

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۵۱

نشست عصر امروز دبیرخانه کلانشهرهای ایران با حضور شهرداران کلانشهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، مشهد، اهواز، رشت، زاهدان، شیراز، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه و همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه با انتقاد از اظهاراتی که درباره نیروی مازاد در شهرداری می‌شود، گفت: چرا رسانه‌ها روی اخراج نیروها اصرار می‌کنند و به این مساله رسیده‌اند؟ شما باید کمک کنید نیروهای شهرداری اشتغال داشته و بهره‌وری مناسب داشته باشند.

حضرت‌پور ادامه داد: منابع مالی شهرداری از جیب مردم تامین می‌شود در نتیجه باید فضای اعتماد متقابل را میان مردم و شهرداری ایجاد کنیم.

شهردار ارومیه با بیان اینکه تخلفات به علت سیستمی اداره شهرها کاهش یافته، افزود: فقط یکسری دله‌دزدی در شهرداری اتفاق می‌افتد و وظیفه رسانه‌هاست که فضای اعتمادسازی را میان شهرداری‌ها ایجاد کنند. وقتی دولت مدام درباره ایجاد اشتغال صحبت می‌کند چه عیبی دارد شهرداری‌ها خود اشتغال ایجاد کنند.

در ادامه عبدالقادر پربار شهردار زاهدان نیز در پاسخ به اینکه چه رویکردی برای معضل حاشیه‌نشینی در زاهدان دارد، گفت: ما نیازمند حمایت ملی برای حل مشکل زاهدان هستیم.

در پایان مهران عالم‌زاده شهردار کرمان نیز در انتقاد به فضای منفی که نسبت به شهرداری‌ها وجود دارد، گفت: کدام مجموعه و نهاد خدمات‌گذار را می‌شناسید که کارمندش شش‌ماه حقوق نگرفته باشد اما باز هم کارش را ادامه دهد.

عالم‌زاده درباره فساد در شهرداری‌ها نیز گفت: اکنون نمی‌توان فساد را انکار کرد و نمی‌توان آن را کتمان کرد اما باید به جای نیمه خالی نیمه پر لیوان را ببینید.

در انتهای جلسه محمد علی افشانی(شهردار تهران) نیز خطاب به رسانه‌ها تصریح کرد: نباید مبنای نقد دروغ باشد. رسانه‌ها با احساسات مردم بازی نکرده و براساس قانون نقد کنند. دروغ برای جامعه ویرانگر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز