خبرگزاری کار ایران

امکانات درمان دانش آموزان شین آبادی در ایران فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۴۱

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تامین برخی امکانات برای جراحی دانش آموزان شین آبادی در بیمارستان حضرت فاطمه (س)، اقدامات درمانی آنها ادامه یافته و دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، طیب قدیمی(معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت)درباره وضعیت رسیدگی به دانش آموزان شین آبادی، اظهار داشت: یک کمیته علمی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) با حضور مجرب ترین استادان و جراحان درمان سوختگی و ترمیمی کشور روز سه شنبه گذشته تشکیل شد و همه این دانش آموزان معاینه و ویزیت مجدد شدند.

وی افزود: نظر استادان ایرانی با نظر همتایان خارجی آنها که در هفتمین کنگره سوختگی به ایران آمده و این دختران را معاینه کرده بودند، مطابقت داشت؛ حتی می‌توان گفت، نظر پزشکان کشور بسیار جامع تر و کامل تر بود زیرا تجربه بیشتری در مواجهه با بیماران سوختگی داشته اند.

قدیمی ادامه داد: در کمیته ای که برای بررسی وضعیت این بیماران تشکیل شد، ابعاد مختلف تداخل های جراحی و ترمیم سوختگی این افراد مشخص شد که با تامین برخی امکانات در زمینه جراحی در بیمارستان یاد شده، اقدامات درمانی و جراحی آنها ادامه خواهد یافت؛ در واقع می توان گفت دیگر نیازی به اعزام آنها به خارج از کشور نیست.

وی یادآورشد: تاکنون ۱۳۹ جلسه فیزیوتراپی و کاردرمانی، ۱۳۳۰ ویزیت جراحی، ۱۸۸ عمل جراحی، ۴۳۸ جلسه تزریق تیشو (تزریق بافت) و ۸۴ بار لیزر درمانی برای این دانش آموزان توسط بهترین متخصصان و فوق تخصصان رشته های جراحی ترمیمی، سوختگی، پلاستیک و جراحی دست انجام شده است؛ برخی از این پزشکان سابقه و تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت در حوزه جراحی و درمان سوختگی دارند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه سوختگی عوارض طولانی جسمی و روانی برجا می گذارد، تیم پزشکی و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی با هماهنگی این وزارتخانه سعی خواهد کرد تا در صورت امکان، تسهیلات و امکانات بیشتری در اختیار دختران شین آبادی قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز