خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در حاشیه اجلاس شورای عالی استان‌‌ها:

اجازه ساخت ساختمان‌های دودکش مانند را در شهر نمی‌دهیم/دولت باید در اداره امور پایتخت کمک کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۴۷

افشانی با تاکید بر اینکه هزینه پایتخت بالا بوده و نیازمند کمک دولت و مجلس است، افزود: با توجه به هزینه بالای اداره پایتخت، دولت باید برای توسعه خطوط مترو به شهرداری تهران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی (شهردار تهران) امروز (31 خرداد ماه) در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص درخواست اعضای شورای عالی استان‌ها برای اختصاص ساختمانی به این شورا گفت: ما با این مساله مشکلی نخواهیم داشت و سال جاری مساله ساختمان توسط شهرداری و وزارت کشور حل می‌شود.

شهردار تهران در ادامه از 50 درصد به 33 درصد بار دیگر تاکید کرد: با توجه به شرایط مالی تقاضا داریم که سهم شهرداری‌ها دوباره به همان میزان سابق یعنی 50 درصد برگردد.

شهردار با تاکید بر اینکه هزینه پایتخت بالا بوده و نیازمند کمک دولت و مجلس است، افزود: اگر مصوبات شورا با هماهنگی مجلس، دولت و دیوان عدالت اداری باشد، بی‌تردید تاثیر بیشتری خواهد داشت اما با توجه به هزینه بالای اداره پایتخت دولت باید برای توسعه خطوط مترو به شهرداری تهران کمک کند.

شهردار در واکنش به این سوال خبرنگاران که تکلیف بخشنامه منع حضور هولوگرام که توسط نجفی صادر شده بود چه خواهد شد، با تاکید بر اینکه "نگفته است بخشنامه لغو می‌شود" ادامه داد: اینکه در گذشته بخشنامه‌ای ابلاغ شده یا خیر موضوع متفاوتی است. بحث اساسی من این بود که وقتی مسئولیت شهر را برعهده گرفتم با دانش خود در خصوص اداره شهر اقدام خواهم کرد.

شهردار با بیان اینکه فروش تراکم ساختمانی براساس ضوابط تفضیلی و جامع یکی از منابع درآمدی تهران است، افزود: با این حال دیگر اجازه نمی‌دهیم که یک ساختمان در محله‌ای مانند دودکش بالا بیاید و زندگی شهروندان را ساقط کند و ساختمان‌های دودکش مانند دیگر در سطح شهر ساخته نمی‌شود.

شهردار در انتهای سخنانش به بازدید با رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ساختمان پلاسکو اشاره کرد و افزود: در جلسه با آقای سعیدی‌کیا قرار شد نقشه‌های ساختمان پیش از ساخت به تایید شهرداری رسیده و با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز