خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

CFT منوط به نظر رهبری است/با تفسیر شورای نگهبان نمی‌توان لایحه مدیریت یکپارچه شهری را برای حوزه‌های مختلف اجرایی کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۶۳

رئیس مجلس گفت: لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس مطرح شده اما اینکه چرا انجام نمی‌شود به دلیل تفسیرهای مختلفی در رابطه با آن وجود دارد. شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی درباره حوزه کاری و اختیارات شوراها و جایگاه وزرا تفسیری دارد که شاید نمی‌توان با این تفسیر نظام یکپارچه مدیریتی را برای حوزه‌های مختلف ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) در حاشیه جلسه شورای عالی استان‌ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تکلیف کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و سرنوشت پیوستن ایران به این کنوانسیون با توجه به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری گفت: ما حتما این موضوع را با ایشان مطرح کرده و نظر رهبری را جویا می‌شویم و براساس تدابیر ایشان در مجلس عمل خواهیم کرد.

لاریجانی در ادامه به جایگاه شورای عالی استان‌ها اشاره کرده و گفت: در این جلسه پیشنهاداتی در رابطه با ارتقای جایگاه شورای عالی مطرح شد. سعی می‌کنیم ارتباط میان مجلس و شورای عالی استان‌ها تقویت شود تا طرح‌ها و لوایح مورد نیاز شورای شهر و روستاها با سرعت بیشتری بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که شورای عالی استان‌ها چه کمکی می‌توانند برای پیشبرد بهتر اداره امور کند، گفت: من امروز روحیه علاقمند و بانشاط آنها را در خدمت به مردم دیدم و طرح‌ها و لوایح مورد نیاز شورای شهر و روستاها در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لاریجانی با بیان اینکه در رابطه با منابع پایدار شهرداری نیز پیشنهاداتی مطرح شد، افزود: قرار شد این پیشنهادات در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی شوند. البته سازوکارهایی را در جریان جلسه مطرح کردند تا شهرداری‌ها بتوانند در شرایط فعلی منبعی برای شهرداری‌ها پیدا کنند.

لاریجانی با بیان اینکه قانونگذاری در راستای گسترش اختیارات شورای شهر رایزنی با شورای نگهبان نیاز دارد، افزود: در رابطه با لایحه مدیریت یکپارچه شهری باید بگویم طرح دولت در مجلس مطرح شده اما اینکه چرا انجام نمی‌شود به دلیل تفسیرهای مختلفی در رابطه با آن وجود دارد. شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی درباره حوزه کاری و اختیارات شوراها و جایگاه وزرا تفسیری دارد که شاید نمی‌توان با این تفسیر نظام یکپارچه مدیریتی را برای حوزه‌های مختلف ایجاد کرد.

لاریجانی در انتها خاطرنشان کرد: برای شکسته شدن تمرکز در بحث دیوانی می‌توانیم سازوکار شهرداری‌ها را گسترش دهیم تا قدرت شوراها در استان‌ها و شهرها افزایش پیدا کند اگر شاهد باشیم نتیجه کار خوب است به دنبال راهکار قانونی خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز