خبرگزاری کار ایران

پاکسازی حاشیه رودخانه کن از زباله

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۱۰۱

صبح امروز و با حضور جمعی از مسئولان ، ورزشکاران، شهروندان و علاقمندان به طبیعت، حاشیه رودخانه کن از زباله پاکسازی شد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین بازگیر معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه این برنامه پاکسازی با محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران  و با حضور حدود هزار نفر از  اقشار مختلف جامعه بویژه ورزشکاران ملی برگزار شد، افزود: ورزش یک مدرسه برای تمرین زندگی است و می تواند سبک زندگی پرنشاط و سالم را در جامعه اشاعه دهد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ورزشکارانی که چهره های شاخص و شناخته شده هستند باید برای گسیل جامعه به سمت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست بهره برد، اظهار داشت: با توجه به وجود صخرها و شیب های تند و محیط خشن این منطقه به لحاظ توپوگرافی، همه مردم با نشاط و انگیزه در حال جمع آوری زباله و پاکسازی محیط از زباله ها هستند و این چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران  ادامه داد: همین روحیه نشاط و انگیزه مردم موضوعی است که ما را به سرمنزل مقصود یعنی توسعه پایدار و حفظ محیط زیست می رساند.

بازگیر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگرانی که به حاشیه این رودخانه می آیند دو دسته اند، گفت: دسته اول گردشگرانی هستند که محیط زیست را درک  کرده و همراه آن هستند ونه تنها آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند بلکه آن را از آلودگی ها پاک می کنند و دسته دوم متاسفانه ملاحظات زیست محیطی را در گردشگری رعایت نکرده و به محیط زیست آسیب می رسانند.

وی تصریح کرد: همه ما در مقابل خداوند،خودمان ، دیگران ، محیط زیست و طبیعت مسئولیم و باید به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم و باید تلاش کنیم این موضوع در جامعه احیاء شود .

بازگیر با اشاره به اینکه شعار امسال روز محیط زیست در دنیا شکست آلودگی های پلاستیک عنوان شد، گفت: آلودگی پلاستیک تمام دنیا از خشکی و اقیانوسها را در بر گرفته و برگزاری این گونه برنامه ها و دیگر مناسبهای زیست محیطی برای یادآوری مسئولیتهای ما نسبت به طبیعت و محیط زیست است و امیدوارم که همه ما این موضوعات را دنبال و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

این گزارش می افزاید در مراسم امروز که با حضور چهره های ورزشی و پیشکسوتان ورزش کشور همچون منصور برزگر، مهدی مهدوی کیا ، ادموند بزیک و جمعی از قهرمانان کاراته کشور برگزار شد، در حدود ۱۰ تن زباله از چهره طبیعت جمع آوری شد.

گفتنی است رودخانه کن از ارتفاعات امام زاده داوود سرچشمه گرفته و به طول ۲۲ کیلومتر تا رودخانه شور ادامه پیدا می کند و با توجه به اینکه  پرآب ترین رودخانه تهران  است یکی از اصلی ترین مولفه های زیست محیطی شهر تهران محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز