خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها به ایلنا خبر داد:

به آتش کشاندن جنگل‌های بهمئی بدلیل اختلافات قومی و قبیله‌ای/عاملان آتش‌سوزی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۳۰

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری براساس آخرین خبرها حریق در جنگل‌های بلوط منطقه بهمئی در استان کهکیلویه و بویر احمد اطفاء شده‌است، گفت: این آتش‌سوزی براثر اختلافات قومی و قبیله‌ای بین اهالی روستاهای این منطقه بوده است که تاکنون چند نفر در همین رابطه دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شده‌اند.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط منطقه "بهمئی" کهکیلویه و بویراحمد گفت: این آتش‌سوزی از اواسط هفته گذشته در مرز بین استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان شروع شده است و نیروهای یگان حفاظت از جنگل‌ها در این منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه چند فروند بالگرد به منطقه اعزام شده است، ادامه داد: به دلیل صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن منطقه، اطفاء حریق چند روز به طول انجامید، البته این آتش چندین بار اطفاء شده، اما به دلیل کنده‌های نیم‌سوخته به جا مانده در این منطقه دوباره شعله‌ور شده است.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه این آتش در حال حاضر به طور کامل اطفاء شده است، خاطرنشان کرد: علت این آتش‌سوزی اختلافات قومی و قبیله‌ای بوده و یک سری از مشکلات فی‌مابین روستاییان این منطقه باعث ایجاد آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه قیام‌لنده شده است. همچنین در این رابطه افرادی دستگیر و مقامات قضایی تحویل داده شده‌اند.

سرهنگ سبز علی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت از جنگل‌ها همچنان در این منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: در شهرستان لنده در استان کهکیلویه و بویراحمد 40 هکتار از اراضی دچار حریق شد و چهار الی پنج روز ادامه داشت، البته به طور مداوم اطفاء می‌شد، اما آخرین گزارشی که تا این لحظه به ما رسیده حاکی از این است که حریق به طور کامل اطفاء‌ شده است.

وی با اشاره به قرارداد یگان حفاظت از جنگل‌ها با وزارت دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: براساس این قرارداد می‌توانیم از بضاعت بالگرد کشور در هنگام حریق استفاده کنیم. وزارت دفاع با هماهنگی و تعاملی که با تمام دستگاه‌های نظامی، انتظامی و هلال احمر بنا به موقعیت از هر دستگاهی که امکان داشته باشد از بالگرد استفاده می‌‌شود.

فرمانده یگان حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: براثر این آتش‌سوزی خسارت به جنگل‌ها وارد شده است اما اینگونه نیست که به طور کامل نابود شده باشد و قابل برگشت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر کشور به دلیل افزایش دما و کاهش رطوبت و خشک شدن پوشش گیاهی در اقصی‌نقاط کشور شاهد حریق در جنگل‌ها هستیم. اما این حریق که در استان کهکیلویه و بویر احمد بوقوع پیوسته نسبت به دیگر حریق‌ها در اراضی جنگلی در سراسر کشور وسیع‌تر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز