خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر خبر داد:

آغاز چرخه بدهی برای اداره تهران

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۷۹

حسن رسولی گفت: شهرداری مبلغی معادل ۷۲۵۱ میلیارد ریال را تحصیل و هزینه کرده است و تحقق ۵۰ درصدی منابع نشانگر آن است که شهرداری در سال ۹۷ با چالش مالی مواجه شده و این چالش در اجرای پروژه‌های عمرانی اثرات نامطلوب خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفتادویکمین جلسه شورای شهر تهران؛ اولین گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران و ارزیابی میزان انطباق آن با بودجه سال ۹۷ در فروردین ماه مورد ارزیابی قرار گرفت.

حسن رسولی (خزانه‌دار شورای شهر) با بیان اینکه شهرداری براساس بودجه مصوب شورا موظف است ماهانه نسبت به تامین منابع در سقف ۱۴ میلیارد ریال اقدام کرده و میان مصارف و منابع تعادل برقرار کند، گفت: ماه نخست امسال شهرداری توانست ۵۰ درصد منابع پیش بینی شده را محقق کند.

وی ادامه داد: شهرداری مبلغی معادل ۷۲۵۱ میلیارد ریال را تحصیل و هزینه کرده است و تحقق ۵۰ درصدی منابع نشانگر آن است که شهرداری در سال ۹۷ با چالش مالی مواجه شده و این چالش در اجرای پروژه‌های عمرانی اثرات نامطلوب خواهد گذاشت.

رسولی با بیان اینکه در بخش منابع شهرداری تهران با کسری عملکرد ۷۲۷۳ میلیارد ریالی نسبت به بودجه مصوب مواجه بوده است، افزود: عمده این کسری مربوط به بخش درآمدها است درحالی‌که شهرداری باید ۴۷ درصد از این منابع را از این محل تامین می‌کرده است و فقط توانسته ۱۵۲۳ میلیارد ریال یعنی معادل ۲۱ درصد از منابع خود را از محل درآمدها تامین کنند و با کسری عملکرد ۲۵ درصدی در این بخش مواجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص درآمدهای حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای که مربوط به عوارض تغییر کاربری واگذاری مازاد تراکم و فروش اموال و املاک شهرداری می‌شود نیز تصریح کرد: در این حوزه شاهد عملکرد ۳۶۱۹ میلیاردی بودیم یعنی برخلاف مصوبه شورا با مازاد عملکرد ۱۶ درصدی مواجه هستیم و شهرداری تلاش کرده تا کسری عملکرد خود را در بخش درآمدها با واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای تامین کند و ۵۰ درصد منابع فروردین اداره شهر از این محل تامین شده است.

عضو شورای شهر در رابطه با منابع حاصل از دارایی‌های مالی در ماه نخست نیز تصریح کرد: شاهد مازاد عملکرد ۶۹۱ میلیارد ریالی شهرداری در تامین منابع به خاطر استقراض هستیم و شهرداری به جای سهم ۱۰ درصدی نزدیک به ۳۰ درصد از منابع فروردین ماه خود را از این راه تامین کرده است و این هشداری است بر آغاز ایجاد بدهی در اداره شهر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز