خبرگزاری کار ایران

ابلاغ بخشنامه جدید ازسوی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛

تردد اتوبوس‌های دودزا از اول مهر ممنوع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۲۶

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با ابلاغ بخشنامه‌ای، تردد تمامی اتوبوس دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در تهران را ممنوع کرد و ضرب‌الاجل سه ماهه‌ای را تا اول مهرماه برای تحقق این هدف تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی (معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران) در این بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است که تمامی اتوبوس‌های عمومی و خصوصی وابسته به این شرکت به صورت ضربتی مورد بازدید و معاینه فنی قرار گیرند و از ابتدای مهرماه۱۳۹۷ از تردد همه اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی معتبر جلوگیری شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این ابلاغیه شرکت واحد اتوبوسرانی را موظف کرده است: در صورت مشاهده فعالیت هرنوع اتوبوس دودزا، شرکت خصوصی مربوطه جریمه سنگین و درصورت تکرار مجوز آن شرکت لغو گردد. در خطوط بی آر تی نیز در صورت مشاهده، در وهله اول مدیر خط مزبور و در صورت تکرار، معاون فنی شرکت مسئول خواهند بود.

پورسیدآقایی همچنین به سنندجی ماموریت داده است که حداقل ۱۰% از ناوگان شرکت‌های خصوصی و ۵۰% از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی، قبل از مهرماه به فیلتر دوده مجهز شده باشند.

براساس بخشنامه معاون شهردار، اتوبوس‌های مورد استفاده در سرویس ادارات و کارخانجات نیز باید در همین برهه زمانی ساماندهی شوند و باهمکاری پلیس راهور از تردد خودروهای دودزا جلوگیری شود.

وی با پیگیری ابلاغ بخشنامه از طریق استانداری و شورای تامین استان؛ از تمامی شرکت‌ها، ادارات خواسته است از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی از اول مهرماه اکیداً خودداری کنند و هشدار داده شده که در صورت تخلف ، ضمن اعمال قانون ، مراتب به وزارتخانه‌های مسئول اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز