خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

دولت نقدینگی مردم را به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت کند/ ساخت آزادراه تهران – شمال با استانداردهای روز دنیا

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۹۱

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی در دست مردم باید در قالب اوراق مشارکت به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود، گفت: هدایت نقدینگی‌ها به سمت پروژه‌های عمرانی به نفع مردم و باعث ثروت‌سازی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از قطعه ۱ آزادراه تهران شمال که به همراه وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مقامات محلی برگزار شد درباره آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: در طول بازدید از این پروژه شاهد توانمندی ایرانی‌ها و مهندسان کشورمان در ساخت این پروژه بزرگ بودیم.

وی افزود: پل‌های بسیار بزرگی با استانداردهای بین‌المللی در طول مسیر در حال ساخت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ساخت تونل‌ها به تمام استانداردهای بین‌المللی و جهانی دقت شده به طوری که با فناوری‌های روز دنیا در حال ساخت است و سیستمی تعبیه شده که اگر آتش سوزی صورت بگیرد ایمنی مردم حفظ شود و اطفای حریق به سرعت انجام شود.

لاریجانی با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال یک پروژه پرهزینه اما ارزشمند است، اظهار داشت: این آزادراه ارتباط جدید بین تهران و شمال کشور ایجاد می‌کند که مردم می‌توانند دسترسی راحت‌تری به شمال کشورمان برای انجام سفرها و تفریحات خود داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع زیباسازی اطراف این پروژه گفت: بحث معماری منظر راه در پروژه آزادراه تهران – شمال یک بحث بسیار مهم و جدید در کشور است و می‌تواند دسترسی مردم به امکانات تفریحی را بیشتر کند.

لاریجانی با اشاره به توقف این پروژه در سال‌های گذشته اظهار داشت: به دلایل مختلفی ساخت آزادراه تهران -شمال در طول سال‌های گذشته متوقف مانده بود و تلقی‌های غلطی ایجاد شده بود اما خوشبختانه در چند سال گذشته با تلاش و اراده بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی شاهد احیا و پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه هستیم.

وی تاکید کرد: طبق بازدیدی که انجام داده‌ایم احتمالا در ماه‌های آینده فاز ۱ آزادراه تهران – شمال افتتاح می‌شود و دسترسی مردم به چالوس با مدت زمان کمتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی تسهیل خواهد شد.

لاریجانی با تاکید به هدایت نقدینگی‌های مردم به سمت پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: نقدینگی بسیار زیادی در دست مردم است و قطعا هدایت این نقدینگی‌ها به سمت پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران – شمال باعث ثروت‌سازی و آبادانی کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت باید برای هدایت این نقدینگی‌ها به سمت پروژه‌های عمرانی در قالب انتشار اوراق مشارکت، حمایت و بسترسازی کند چراکه ورود نقدینگی‌ها به این سمت به نفع مردم و کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا ورود نقدینگی به مسائل خرد به نفع کشور نیست و شاهد آن هستیم که هدایت نقدنیگی‌ها به آن سمت‌ها به ضرر کشور بوده است.

وی با اشاره به سه مزیت هدایت نقدینگی‌های مردم به سمت پورژه‌های عمرانی گفت: اول اینکه برای مردم درآمدزایی دارد و به نفع مردم است، دوم ایران را آباد می‌کند و سوم اینکه ثروت برای کشور تولید خواهد کرد.

لاریجانی با اشاره به درخواست دولت برای تامین منابع مالی پروژه آزادراه تهران - شمال گفت: ‌با توجه به اقداماتی که در این پروژه انجام شده به طور قطع مجلس پشتیبان اجرای این پروژه خواهد بود اما خوب است که دولت بستری ایجاد کند تا مردم در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر در بحث آزادراه تهران - شمال منابع طبیعی و جذابیت‌های طبیعی آن است که می‌تواند برای مردم اشتغالزایی در پی داشته باشد و پیشنهاد من این است که همزمان با افتتاح قطعه ۱ دولت برنامه‌ای داشته باشد تا مراکز تفریحی و گردشگری در این منطقه به وجود بیاید تا هم مردم دسترسی به امکانات تفریحی داشته باشند و هم اشتغالزایی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز